مجله مد و زیبایی بنفش بیوتی

هر آنچه در مورد مد و زیبایی نیاز دارید اینجا هست

مجله مد و زیبایی بنفش بیوتی

هر آنچه در مورد مد و زیبایی نیاز دارید اینجا هست

۱۱
ارديبهشت ۰۱

از بین بردن جوش سر سیاه:

جوش‌های سر سیاه یکی از رایج‌ترین انواع آکنه هستند. اگرچه افرادی که پوست چرب دارند، بیشتر در معرض جوش‌های سر سیاه هستند، اما این جوش‌ها ممکن است روی پوست همه‌ی افراد مشاهده شود. بنابراین آشنایی با روش‌های از بین بردن جوش سر سیاه و پاکسازی صورت مفید برای آن برای همه افراد ضروری است.

جوش‌های سر سیاه یکی از انواع جوش صورت هستند و زمانی ظاهر می‌شوند که منافذ باز پوست با ترکیبی از سلول‌های مرده‌ی پوست و چربی اضافه‌ای که توسط غده‌های چربی ترشح می‌شود (سبوم)، مسدود شوند.

برخلاف جوش‌های سرسفید که منافذ بسته در پوست ایجاد می‌کنند، جوش‌های سر سیاه منافذ باز دارند. اکسید شدن در سطح این منافذ، موجب رنگ تیره‌ی این جوش‌ها می‌شود.

جوش سرسیاه در اثر آلودگی ایجاد نمی‌شود، پس لایه‌برداری بیش‌ازحد پوست روش مناسبی برای رهایی از شر این نوع جوش نیست و حتی ممکن است باعث بدتر شدن آن شود، زیرا این کار باعث خشکی پوست می‌شود و موجب می‌شود تا چربی بیشتری ترشح شود،‌ پس این کار درست نیست. به همین دلیل نباید هیچ‌یک از روش‌های از بین بردن جوش سرسیاه را بیشتر از ٢ الی ۳ بار در هفته تکرار کنید.

جوش های سرسیاه به دلایل مختلفی ‌می‌توانند در قسمت‌های متفاوت بدن به خصوص صورت ظاهر شوند که از مهم‌ترین این دلایل ‌می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تغییرات هورمونی

  • نزدیک شدن به دوره قاعدگی

  • مصرف قرص‌های ضد بارداری

  • تولید بیش‌ از‌ حد چربی در بدن

  • تجمع باکتری‌های پروپیونی باکتریوم آکنه روی پوست

  • تحریک فولیکول‌های مو، زمانی ‌که سلول‌های مرده پوست به ‌صورت منظم ریزش نمی‌کنند.

  • تغذیه نامناسب

  • استفاده از لوازم آرایشی چرب و نامرغوب

  • وجود استرس و اضطراب

  • مصرف دخانیات به خصوص مصرف سیگار

  • استفاده از برخی داروهای خاص مانند کورتیکو استروئیدها، لیتیوم و آندروژن‌ها

جوش های سرسیاه به‌ هیچ ‌عنوان دردناک نیستند و به آرا‌می‌ رشد ‌می‌کنند؛ به همین دلیل ممکن است اکثراً افراد متوجه حضور این جوش ها نمی‌شوند.

درمان جوش سرسیاه با روش‌های خانگی:

1. بُخور دادن پوست:

بخور دادن به‌خودیِ‌خود موجب باز کردن منافذ پوستی نمی‌شود اما با نرم کردن سلول‌های مرده‌ی پوست و سبوم، به خارج کردن آنها از منافذ پوست کمک می‌کند که موجب می‌شود پوست ظاهر بهتری داشته باشد.

وسایل موردنیاز:

  • یک کاسه‌ی بزرگ،

  • آب،

  • و یک حوله‌ی تمیز و نرم.

دستورالعمل:

یک کاسه را با آب داغ پر کنید و بگذارید کمی خنک شود، سپس روی سرتان یک حوله بیندازید و به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه روی ظرف خم شوید تا بخار به صورت‌تان برسد. مراقب باشید که زیاد به آب جوش نزدیک نشوید که صورت‌تان نسوزد. بعد از بخور دادن صورت را با آب گرم بشویید و با ضربات آرام حوله را روی صورت بزنید تا صورت خشک شود و بعد آن را مرطوب کنید. این کار را چند بار انجام بدهید تا به نتیجه‌ی موردنظر برسید.

هر زمان که برای پاک‌سازی یا شستن پوست خود اقدام می‌کنید به‌خاطر داشته باشید که برای مراقبت از پوست باید تعادل را رعایت کنید. استفاده‌ی زیاد از ماسک‌ها در درازمدت موجب خشکی پوست می‌شود. ماسک‌ها برای منافذ پوستی بسیار مفید هستند، اما یک برنامه‌ی مناسبِ مراقبت از پوست، بهترین راه پیشگیری از بروز جوش سرسیاه است.

 

2. لایه‌برداری با شکر:

گاهی اوقات همه‌ی چیزی که نیاز دارید لایه‌برداری مناسب همراه با مرطوب‌سازی پوست است. لایه‌برداری کار بسیار مهمی انجام می‌دهد و آن حذف سلول‌های مرده و پوسته‌های اضافی است، زیرا این سلول‌های مرده می‌توانند موجب مسدود کردن منافذ پوست و ایجاد آکنه، جوش صورت و جوش سرسیاه شوند. همچنین لایه‌برداری موجب بهبود گردش‌خون در صورت و شادابی و نرمی پوست می‌شود. اگر برای‌تان مقدور است از روغن جوجوبا استفاده کنید زیرا شبیه سبوم‌های خود پوست است، اگر روغن جوجوبا ندارید می‌توانید از روغن دانه‌ی ‌انگور، روغن زیتون یا روغن بادام شیرین استفاده کنید.

وسایل موردنیاز:

  • یک لیوان شکر سفید یا قهوه‌ای،

  • ۴ قاشق غذاخوری روغن جوجوبا،

  • یک ظرف شیشه‌ای درب‌دار،

  • مقداری عطر (اختیاری).

دستورالعمل:

۴ قاشق غذاخوری روغن را با یک فنجان شکر خوب مخلوط کنید. اگر دوست دارید چند قطره عطر هم به آن اضافه کنید. این مخلوط را در یک ظرف شیشه‌ای در محلی خنک و تاریک نگهدارید تا ماندگاری روغن افزایش یابد. پیش از مصرف آن را هم بزنید و سپس صورت را مرطوب کنید و یک قاشق از این لایه‌بردار را روی نوک انگشتان خود بمالید و به آرامی با حرکات دورانی روی صورت ماساژ بدهید. بعد از آن صورت را بشویید و مرطوب کنید. این کار را بیش از ۲ یا ۳ بار در هفته تکرار نکنید، در غیر این صورت موجب خشکی و حساسیت پوست می‌شود.

 

3. جوش‌شیرین و آب:

جوش شیرین برای از بین بردن جوش های سرسیاه خیلی مفید است، اما نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنید، زیرا باعث خشکی پوست می‌شود. تغییر PH تأثیر زیادی روی جوش‌های سرسیاه ندارد و مهم‌ترین دلیل مفید بودن جوش‌شیرین برای جوش‌های سرسیاه این است که روشی ارزان و طبیعی برای لایه‌برداری و حذف چیزهایی است که منافذ پوست را مسدود می‌کنند و باعث ایجاد جوش‌های سرسیاه می‌شوند.

وسایل موردنیاز:

  • کمی پودر جوش‌شیرین،

  • و آب.

دستورالعمل:

آب و جوش‌شیرین را با هم مخلوط کنید تا خمیری نسبتا سفت و قابل پخش شدن به‌دست بیاید، آن را با ماساژ و حرکات دورانی به آرامی روی پوست‌تان بمالید سپس با آب بشویید و بعد از خشک کردن صورت، پوست را مرطوب کنید.

 

4. عسل و دارچین:

این ماسک مثل یک شیرینی خوشمزه به نظر می‌رسد، اما مخلوط عسل و دارچین ترکیبی فوق‌العاده برای از بین بردن جوش سرسیاه است. خواص ضد باکتریایی عسل موجب از بین رفتن باکتری‌های ایجاد‌کننده‌ی آکنه می‌شود و به‌طور کلی مانند یک چسب، هر چیزی که منافذ پوستی را پر کرده است، بیرون می‌کشد. دارچین هم برای بهبود جریان خون مفید است و موجب سلامتی، نرمی و درخشش پوست می‌شود.

وسایل موردنیاز برای تهیه‌ی این ماسک:

  • کمی پودر دارچین،

  • کمی عسل خام و ارگانیک،

  • و نوار پارچه‌ای تمیز.

دستورالعمل:

عسل و دارچین را به مقداری مخلوط کنید که برای نواحی موردنظر روی صورت‌تان کافی باشد. مقداری از آن را روی جوش‌های سرسیاه بمالید و با نوار پارچه‌ای روی آن را بپوشانید و بگذارید به مدت ٣ تا ۵ دقیقه بماند و سپس آن را بردارید و صورت‌تان را بشویید. پس از شستن صورت، مرطوب‌کننده را فراموش نکنید.

 

5. ماسک شیر و عسل:

شیر و عسل هر دو خواصی دارند که برای پوست خوب است. عسل خاصیت ضدباکتریایی دارد و اسید لاکتیک موجود در شیر موجب نرمی و لطافت پوست می‌شود. در اینجا این دو ماده‌ی مفید با هم ترکیب می‌شوند تا حالت چسبناک پیدا کنند و به عنوان ماسک برای جوش سرسیاه استفاده شوند.

وسایل موردنیاز برای تهیه‌ی این ماسک:

  • یک قاشق سوپ‌خوری عسل خام و ارگانیک،

  • یک قاشق چای‌خوری شیر،

  • و نوار نخی تمیز.

دستورالعمل:

یک قاشق سوپ‌خوری عسل خام و ارگانیک را با یک قاشق چای‌خوری شیر مخلوط کنید و بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه در مایکروویو بماند تا گرم شود سپس دوباره آن را هم بزنید. وقتی به دمای مناسب رسید، یک لایه‌ی نازک از آن را روی جوش‌های سرسیاه بمالید و به آرامی اما محکم یک نوار پارچه‌ای و نخی روی آن بگذارید، بعد از ۲۰ دقیقه پارچه‌ها را به آرامی بردارید، صورت را با آب سرد بشویید و آن را مرطوب کنید.

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۲/۱۱
بنفش بیوتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی