مجله مد و زیبایی بنفش بیوتی

هر آنچه در مورد مد و زیبایی نیاز دارید اینجا هست

مجله مد و زیبایی بنفش بیوتی

هر آنچه در مورد مد و زیبایی نیاز دارید اینجا هست

۲۱ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

۳۰
آذر ۰۰

امروزه آرایش جزء جدایی ناپذیر زندگی خانم ها شده است. به همین دلیل، دقت و مراقبت در انتخاب لوازم آرایش و استفاده از آنها بسیار مهم می باشد. نکته مهمی که در اینجا وجود دارد، این است که اجازه دهید پوست شما بدون لوازم آرایش، نفس بکشد.

آموزش حفظ زیبایی طبیعی بدون آرایش در همه حال سخت است! اگر شما به دنبال کنار گذاشتن آرایش هستید و می خواهید  یاد بگیرید که چگونه برای حفظ زیبایی های طبیعی، زیبا شوید به  نکات زیبایی توسط خانم‌ها در مورد چگونگی حفظ زیبایی طبیعی بدون آرایش توجه کنید.
 

1. قرار دادن خیار بر روی چشم ها برای با نشاط کردن آنها:

استفاده از خیار بر روی پوست به دلیل وجود ویتامین K در آن می‌تواند سیاهی دور چشم را کاهش دهد. خیار همچنین ممکن است پوست را روشن کند زیرا می‌تواند آنزیمی به نام تیروزیناز را مهار کند.

 

2. برای سفید کردن نوک ناخن ها از آبلیمو استفاده کنید:

آب لیمو ترش دارای ماهیت اسیدی است که می تواند به درمان لکه های ناخن کمک کرده و باعث سفید تر شدن آن شود؛

در یک کاسه حاوی یک فنجان آب، دو قاشق غذا خوری صابون مایع و یک چهارم فنجان آب لیمو ترش تازه بریزید و ناخن ها را به مدت 5 دقیقه در آن قرار دهید، سپس دست های خود را با آب بشویید و کرم مرطوب کننده بزنید.

3. ریختن شیر در وان یا بر روی پوست:

شیر حاوی ویتامین های D، A و E می باشد که برای بدن فوق العاده مفید و ضروری هستند. بسیاری از محصولات مراقبت از پوست حاوی همین موادی هستند که در شیر یافت می شود.حمام با شیر برای پوست عالی است 

 

4. برای کاهش چین و چروکها و آکنه یک قالب یخ را روی صورتتان ماساژدهید:

.تکه های یخ برای موارد مختلف در زیبایی طبیعی صورت کاربرد دارد: باعث افزایش گردش خون می شود؛ گذاشتن یخ بر روی صورت باعث افزایش جریان خون می شود و به جلوگیری از بروز علائم پیری و چروک پوست کمک می کند . ماساژ چند قطعه یخ بر روی صورت، به مدت حداقل دوبار در هفته ، باعث درخشش طبیعی پوست می شود. همچنین به از بین بردن آکنه کمک زیادی می کند. ماساژ یخ بر روی قسمتهایی از صورت که دچار آکنه است، باعث کاهش آنها می شود.

 

5. استفاده از قهوه به عنوان یک اسکراب بدن برای مبارزه با سلولیت: 

قهوه می‌تواند به کاهش سلولیت‌های پوستی کمک کند. به نظر می‌رسد که محتوای عناصر کافئین قهوه در گشاد کردن سلولز از طریق گشاد کردن رگ‌های خونی زیر پوست و اصلاح و بهبود جریان خون یک مسئله کلیدی است. به این ترتیب کافئین موجود در قهوه می‌تواند به کاهش سلولیت‌های پوستی و بهبود ظاهر پوست از این نظر کمک کند. برای این منظور بهتر است از ماسک و اسکراب قهوه استفاده کنید تا اسکراب با لایه‌برداری پوست را صاف کرده و ظاهری یکدست و یکنواخت روی پوست ایجاد کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۰۰ ، ۱۴:۲۱
بنفش بیوتی
۲۹
آذر ۰۰

کانتور صورت یا آرایش ترمیمی چیست؟

کانتور صورت یا همان آرایش ترمیمی یک روش آرایشی جدید است که در آن از سایه روشن ها برای مشخص کردن قسمت هایی از صورت استفاده میشود.کانتور صورت که به عنوان متعادل کننده آرایش نیز یاد می شود.

امروزه پالت های کانتور فراوانی از برند های مختلف عرضه شده است. اما با لوازم آرایش ساده نیز می توانید متعادل سازی چهره را انجام دهید.

آشنایی با کانتور صورت:

کانتور صورت، بخش اساسی آرایش محسوب نمی شود اما استفاده از این تکنیک ها، صورت شما را خوش فرم تر می کند. شما با این تکنیک ها می توانید به برجسته شدن لب ها و گونه ها یا زاویه دهی صورت کمک کنید.هدف اصلی کانتور مخفی کردن یا پررنگ کردن برخی زوایای صورت است.

ابزار مورد نیاز کانتور:

1. کرم پودر مایع

2. پنکک های تیره یا پودر های تیره کانتور

3. براش های مناسب

مراحل کانتور کردن:

مرحله اول: ابتدا پوست خود را از هرگونه لوازم آرایش و آلودگی تمیز نمایید. سپس به کمک یک کرم پودر همرنگ پوست خود، تمام صورت را کاور نمایید. پس از انجام این مرحله لازم است تا پوست شما صاف و یکدست شده باشد.

مرحله دوم: اگر قصد دارید تا کانتور صورت شما طبیعی به نظر برسد، در گام دوم لازم است تا برای گردن خود نیز از کرم پودر مناسب رنگ پوست خود استفاده نمایید.

مرحله سوم: در این مرحله لازم است تا کانسیلر را با کرم پودر همیشگی خود مخلوط کرده تا یک کرم پودر روشن تر به دست آید. سپس از آن برای هایلایت صورت خود استفاده نمایید. مناطقی که می بایست هایلایت شوند، نواحی بالای ابرو ها، بین انها، پایین بینی و … هستند. به صورت کلی هر نقطه ای را که مایل هستید برجسته تر نمایش داده شود لازم است تا به کمک هایلایت، روشن نمایید.

مرحله چهارم: برای خوش حالت نشان دادن صورت لازم است تا بالای استخوان فک را با هایلایت خود روشن نمایید. در این مرحله می توانید با براش مخصوص کانتور یا انگشت و یا یک اسفنج نرم، هایلایت و کرم پودر خود را به خوبی پخش کنید تا هیچ خط جداکننده ای وجود نداشته باشد.

مرحله پنجم: در این مرحله از کانتور پوست، نوبت به تیره کردن بخش هایی است که ترجیح می دهید به صورت فرو رفته نمایش داده شوند. بهتر دو طرف تیغه بینی، زیر گونه ها، بالای لب و مناطق رویش مو را تیره تر کنید. مجدد به کمک براش یا انگشت خود رنگ تیره را بر روی صورت پخش کنید.

مرحله ششم: از یک براش یا اسفنج کمک گرفته و تمام رنگ ها را با یکدیگر مخلوط کنید. این کار باعث می شود آرایش شما طبیعی و یک دست به چشم برسد.

مرحله اخر: در این مرحله می توانید از یک رژگونه مناسب پوستتان استفاده کنید. این رنگ ها به صورت شما نشاط می بخشند.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۰۰ ، ۱۴:۳۳
بنفش بیوتی
۲۸
آذر ۰۰

 

 

با اسکراب پوست و فایده آن برروی صورت بیشتر آشنا شویم.

پوست ویترین زیبایی هر فرد است. اهمیت به این ارگان وسیع و پر اهمیت به خصوص در میان خانم های جوان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

پاکسازی پوست از مواد زائد و اضافی برای اینکه پوست، شاداب و جوان بماند و زیبایی خود را حفظ کند،ضروری است.

تجمع لایه های مرده بر روی پوست 

منجر به ایجاد تیرگی پوست، ایجاد چین و چروک، پدید آمدن جوش و آکنه، شل شدن و افتادگی پوست و … می شود.

در این وضعیت پوست به سمت پیری می رود.

برای احساس سبکی، تازگی و بازگشت زیبایی به پوست تان هستید، ما به شما انجام صحیح و اصولی اسکراب پوست را توصیه می کنیم.

 

اسکراب چیست؟

اسکراب فرایندی است که طی آن به پاک سازی و اصطلاحا لایه برداری از صورت می پردازند. استفاده از اسکراب پوسته های مرده را از بین برده و پوستی شفاف و لطیف حاصل خواهد شد.

استفاده از یک اسکراب لایه بردار درجه یک، مزایا و فواید بسیار زیادی دارد. این فرآیند منجر به انجام لایه برداری بسیار ملایمی می شود. به طوری که نه تنها سلول های مرده پاکسازی می شوند، بلکه پوست نیز آماده ی جذب مواد مغذی می گردد. از بین رفتن لایه ی مرده معادل است با باز شدن فضای کافی برای تنفس و متابولیسم بافت جدید. متخصصان توصیه می کنند که پس از مصرف اسکراب، از کرم های تقویتی پوست استفاده کنید.

دیگر جوش نزنید!!

اسکراب پوست، عملکرد ضد آکنه و ضد جوش ویژه ای دارد. در این حالت دیگر به آلودگی ها، اجازه ی ماندن درون منافذ پوست داده نمی شود. اسکراب علاوه بر تخلیه ی کامل این منافذ از چربی ها و مواد زائد، دهانه ی منافذ را نیز تنگ تر می کند. به این ترتیب شرایط برای به وجود آمدن جوش های چرکی بسیار سخت می شود و عملا می توانید با آنها خداحافظی کنید!

با اسکراب میزان لکه، کک و مک، تیرگی و ناهمواری پوست نیز به حداقل میرسد و پاکی، صافی و یکدست بودن بافت آن رضایت شما را به خود جلب خواهد کرد.

مراحل انجام اسکراب:

دقت داشته باشید که فقط یکبار در هفته از اسکراب استفاده کنید. استفاده روزانه و افراطی از آن باعث آسیب های پوستی می شود و پوستتان را خشک و خشن خواهد کرد و اگر پوست شما حساس باشد نتایج بدتری حاصل خواهد شد.

1. ابتدا پوست خود را با آب مرطوب کنید.

2. پوستتان را به اسکراب آغشته کنید و خوب ماساژ دهید.

3. کل صورت، بالای سینه و گردن را با اسکراب ماساژ دهید،در هنگام انجام اینکار به آرامی ماساژ را انجام دهید زیرا پوست این نواحی از بدن بسیار حساس است.

4. حالا صورت خود را با آب ولرم رو به سرد به خوبی بشویید. مطمئن شوید که تمام مواد اسکراب از سطح پوستتان پاک شده باشد.

5. حالا با حوله ای نرم به آرامی و با ملایمت پوست خود را خشک کنید.

مراقب های بعد از اسکراب:

1. پرهیز از دست کاری جوش و کندن جوش ها
2. پرهیز از انجام آرایش های سنگین و استفاده از لوازم مراقبتی قوی
3. شست و شوی مناسب پوست
4. عدم استفاده از تونرها
5. پرهیز از ماساژ صورت بعد از استفاده از اسکراب ها
6. پرهیز از ورزش بعد از انجام این کار
7. عدم استفاده از دارو های ضد آکنه بعد از استفاده از این محصول
8. دوری از آفتاب
9. پرهیز از انجام لیزر و وکس

 

آیا استفاده از اسکراب برای همه افراد مناسب می باشد؟

در رابطه با این موضوع باید گفته شود که استفاده از آن برای همه ضروری نیست و افرادی که دارای التهابات پوستی مانند: زگیل، آکنه و یا تبخال هستند، ممکن است که در صورت استفاده از این محصول دچار خارش و یا سوزش شوند.
به همین دلیل بهتر است که آن دسته از افرادی که دارای مشکلات پوستی هستند، برای استفاده از این محصول به پزشک مراجعه کنند و از پزشک مشورت بگیرند.

 

*استفاده از اسکراب های خانگی و طبیعی نیز روش موثری برای از بین بردن سلول های مرده پوست است.

آموزش اسکراب طبیعی برای انواع پوست:

روش اول:

مواد لازم برای این اسکراب نمک، لیمو و شکر است. دو قاشق نمک را با آب نصف یک لیمو ترش و شکر به میزانی که مخلوط سفت شود با هم ترکیب کنید.مخلوط حاصله را روی پوست دو تا سه دقیقه ماساژ داده و سپس با آب بشویید.

 

روش دوم:

این اسکراب مناسب برای پوست های خشک می باشد. یک زرده تخم مرغ را هم زده و با یک قاشق عسل که از قبل گرم شده همراه یک قاشق روغن زیتون در ظرفی به خوبی مخلوط کنید.مخلوط را روی پوستتان ماساژ دهید و بعد از 15 دقیقه بشویید.

 

روش سوم:

این روش برای پوست های چرب مناسب است. یک لیمو و یک موز له شده را به همرا یک قاشق عسل مخلوط کنید.ترکیب حاصله را روی پوستتان ماساژ داده و بعد از 20 دقیقه بشویید.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۰۰ ، ۱۴:۴۵
بنفش بیوتی
۲۷
آذر ۰۰

برنامه‌ریزی برای تنظیم ساعت خواب

قدم اول این است که تصمیم بگیرید که چه ساعتی میخواهید از خواب بیدار شوید.

اگر کارمند یا محصل باشید مجبورید صبح زود برای رفتن به محل کار یا مدرسه بیدار شوید و احتمالا یکی دو ساعت از خواب صبح‌تان می‌زنید. پس باید یک برنامه‌ی منظم برای تنظیم ساعت خواب داشته باشید تا این مشکل را حل کنید.

موقع تصمیم‌گیری همه‌ی نکته‌ها را در نظر بگیرید.

برای مثال برای بلند شدن از رخت‌خواب، لباس پوشیدن و بیرون رفتن چه قدر زمان لازم دارید؟

2-زمان خوابتان را حساب کنید

اغلب مردم به ۶ تا ۸ ساعت خواب شبانه احتیاج دارند، اما خب مقدار کافی خواب برای هر کس متفاوت است. حساب کنید ببینید چه ساعتی باید بخوابید تا بتوانید صبح‌ها سرِ ساعتی که می‌خواهید بیدار شوید و در تنظیم ساعت خواب خود موفق باشید.

هر فرد به طور متوسط باید 6 ساعت بخوابد و اگر میخواهید 5 صبح بیدار شوید باید 11 شب بخوابید. 

پزشک ها میگویند هرشب باید حداقل 7 ساعت بخوابید. 

3-از مصرف کافئین  پرهیز کنید

از مواد تحریک‌کننده مانند الکل، کافئین، چای ، شکلات و برخی از داروهای ضد درد که با خواب تداخل می‌کنند، دوری کنید. الکل و کافئین خود می‌توانند خواب شما را ۴ تا ۶ ساعت دچار اختلال کنند.

4-نزدیک به زمان خواب تلویزیون را خاموش کنید 

 یکی از راه‌هایی که می‌توان صبح زود بیدار شد، این است که به مقدار کافی شب‌ها بخوابید و قبل از خواب آرامش داشته باشید. اگر قبل از خواب، تلویزیون ببینید یا با کامپیوتر کار کنید، به‌سختی خواهید خوابید. حداقل یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب، از این وسایل استفاده نکنید.

5- در طول روز ورزش کنید 

 نرمش‌های ملایم مانند پیاده روی می‌تواند به شما کمک کند که شب‌ها خواب بهتری داشته باشید. انجام روزانه ۳۰ دقیقه ورزش ملایم، و یا حتی سه بار در هفته می‌تواند چرخه خواب و بیداری شما را تنظیم کند. از ورزش‌های خیلی شدید هنگام عصر پرهیز کنید که خود باعث دیر به خواب رفتن شما می‌شود.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۰۰ ، ۱۴:۲۰
بنفش بیوتی
۲۴
آذر ۰۰

معرفی رشته های هنر:

گروه هنر شامل 13 زیرگروه است و بیشترین متقاضی در بین 4 زیرشاخه را دارا می باشد.

1.فتوگرافیک   2.طراحی دوخت  3.معماری داخلی  4.صنایع دستی   5.انیمیشن و پویانمایی  6.تولید برنامه تلویزیونی  7.گرافیک  8.نقاشی 

9.نوازندگی ساز جهانی  10.نوازندگی ساز ایرانی   11.نمایش  12.سینما  13.نقشه کشی معماری 

               __________________________________________________________________________________________

فتوگرافیک:رشته فتوگرافیک با رشته گرافیک بسیار متفاوت است.در رشته فتوگرافیک دانش آموزان در زمینه عکاسی تبحر بیشتری نسبت به دانش آموزان رشته گرافیک پیدا می کنند و در واقع فتوگرافیک تمرکز بیشتری را بر روی عکس و عکاسی دارد.

 

طراحی دوخت:رشته ی طراحی لباس ازرشته های کاربردی است وهدف آن تربیت افرادی است که بتوانند نیازهای طراحی لباس ،الگو،برش و… رادراین زمینه برطرف سازند.

 

معماری داخلی:معماری به عنوان یک تخصص چند رشته ای به شمار می آید که هم شامل مباحث فنی و مهندسی است و هم بر خلاقیت ،   ذوق هنری و زیباشناسی تاکید دارد و هم باید در این راستا مباحث اجتماعی، اقتصادی و روانشناسی را  مورد توجه قرار دهد.

 

صنایع دستی:رشته صنایع دستی رشته‌ای است که در آن هنر و کاربرد در کنار هم قرار دارد؛ یعنی برخلاف هنر محض مثل هنر نقاشی که کاربرد روزمره ندارد در این رشته ساخت وسایل هنری که کاربرد روزمره نیز داشته باشند، مورد توجه است.

 

انیمیشن و پویانمایی:پویانمایی معادل فارسی انیمیشن است. وقتی تصاویر دو بعدی را به صورت پیوسته و تند نمایش می‌دهیم تا بیننده حرکتی را مشاهده کند در حقیقت انیمیشن ساخته‌ایم. عموماً فیلم‌های پویانمایی را کارتون می‌نامند.

 

تولید برنامه تلویزیونی: برای ورود به رشته‌ی تولید برنامه‌های تلویزیونی،داشتن ذهن خلاق، نگاه هنرمند، روابط اجتماعی خوب،‌ دقت زیاد، صبر و مسئولیت‌پذیری، روحیه‌ی انجام کار گروهی، توانمندی روانی- حرکتی و جسمانی و داشتن اطلاعات هنری اولیه از ویزگی هایی است که به آنها نیازدارید.

 

گرافیک:رشته پر رمز و راز گرافیک در همه محیط‌ها با همه سلایق برای خود جایی باز کرده و در ارتباط با صنعت نیز به هنرنمایی پرداخته است. گرافیک زبان تصویری است. استفاده از علائم، سمبل‌ها، خطوط، منحنی‌ها و نماد‌ها در کنار رنگ‌های موزون و حساب شده دنیایی از حرف و معنا را در خود جای داده است.

 

نقاشی:هنرجویان رشته نقاشی با فراگرفتن اصول طراحی و مبانی هنرهای تجسمی و همچنین آشنایی با مکاتب نقاشی، چاپ دستی، عکاسی، کارگاه نقاشی و  علم مناظر و مرایا در دوران تحصیل خویش به پرورش استعداد و قدرت خلاقیت خود می‌پردازند.

 

نوازندگی ساز جهانی:هدف از ارائه رشته موسیقی جهانی، پرورش نوزاندگانی برای همکاری در ارکسترهای موسیقی ایرانی و کلاسیک با بهره گیری از دانش نظری و عملی موسیقی جهانی بود. این فارغ التحصیلان تنها به عنوان نوازنده سازهای جهانی آموزش نمی بینند، بلکه به این افراد به عنوان یک موسیقی دان نگاه می شود.

 

نوازندگی ساز ایرانی: رشته موسیقی نوازندگی ساز ایرانی یه رشته با جاذبه‌های زیاد و پیشرفت های فوق العاده است.موسیقی سنتی ایرانی، که اسم دیگش موسیقی اصیل ایرانیه، یا موسیقی کلاسیک ایرانی  و همچنین با نام موسیقی دستگاهی هم شناخته میشه و شامل دستگاه‌ها، نغمه‌ها، و آوازهاست که  از سالها پیش از میلاد مسیح تا الان سینه به سینه بین مردم ایران رواج داره. 

 

نمایش:کارکرد نمایش انتقال مفاهیم انسانی است. رشته‌ی نمایش از زیرشاخه‌های رشته‌ی هنر است. این رشته در سال‌های اخیر به عنوان یک رشته‌ی مستقل هنری در مراکز مختلف آموزش داده می‌شود.فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در بخش‌های مختلف مرتبط با سینما فعالیت داشته باشند.

 

سینما:سینما به هنر هفتم معروف است.هنری که با ضبط تصویر و ترکیب آن با صدا مفهوم خاصی را به مخاطب منتقل می‌کند. رشته سینما با سایر رشته‌های هنری بسیار در ارتباط است و از آنها استفاده می‌کند. می‌توان گفت که سینما مجموعه‌ای از تصاویر و صداها را طرح می‌کند که با رعایت کردن یک سری اصول هدف خاصی را دنبال می کند که تفکر مورد نظر را به مخاطب انتقال دهد.

 

نقشه کشی معماری:نقشه کشی معماری یعنی رویاپردازی. یعنی اینکه تو بتوانی رویاهای بزرگ را در ذهنت به شکل نقشه تصور کنی و روی کاغذ پیاده کنی. اگه شما قصد دارید که ایده هایی که توی ذهنتون هست رو به تصویر بکشید، تمام روز کاریتون رو پشت کامپیوتر و میز طراحی بگذرونید، اندازه گیری های دقیق کنید، به انجام کار تیمی و کار با جزئیات زیاد مشغول بشید، این کار برای شما کار مناسبیه.

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۰۰ ، ۱۴:۰۵
بنفش بیوتی
۲۳
آذر ۰۰

ورزش در خانه برای تناسب اندام:

1-ورزش درخانه برای افراد مبتدی: 10 حرکتی که برای افراد مبتدی مناسب هستند.توجه داشته باشید که اگر حرکات به درستی انجام نگیرد،تمامی عضلات بدن را درگیر خواهند کرد.

-هر حرکت را در دو ست 10تا 15تایی انجام دهید.پس پایان هر یک از آنها باید یک دقیقه استراحت کنید.انجام تمامی حرکت‌ها در حالت کلی چیزی حدود15دقیقه زمان میبرد.

1.پُل:از این حرکت برای فعال‌کردن عضله‌های قسمت پشتی بدن (کمر) و عضله‌های مرکزی استفاده می‌شود.

راهنمای مرحله به مرحله انجام حرکت:

 

روی کمرتان دراز بکشید و زانوها را خم کنید. کف پاها باید صاف روی زمین یا تشک قرار بگیرند. دست‌ها را نیز صاف کنارتان روی زمین یا تشک بگذارید.

با فشار واردکردن به کف پاها باسن را به‌سمت بالا بیاورید، تاجایی‌که عضلات ران و باسن کاملا در امتداد شکم قرار گیرند و خط صافی ایجاد کنند. دقت کنید که عضله‌های ران منقبض شوند.

به حالت اولیه برگردید و دوباره همین کار را تکرار کنید.

2. انجام حرکت اسکوات:این حرکت بعد از گرم کردن فشار کلی روی تمام قسمت های بدن به ویژه پاها دارد.

در حالت ایستاده، پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید.

طوری بایستید که ستون فقرات صاف باشد و سر نیز کاملا روبرو را نگاه کند.

کم کم و با تمرکز کامل شروع به نشستن کنید.

این کار را تا جایی ادامه دهید که ران موازی با زمین شود و زاویه زانو بسته نشود.

با پایین رفتن بدن سعی کنید دست‌ها را به سمت روبروی بدن آورید طوری که موازی با زمین شود.

بعد از یک ثانیه مکث، مجدد به حالت اولیه بازگردید.

3.کرانچ دوچرخه ای:یکی از تمرینات بسیار موثر برای کوچک کردن شکم کرانچ است اما کرانچ دوچرخه‌ای تقریبا تمام بافت‌های شکم را تحت فشار قرار می‌دهد.

روی کمر صاف دراز بکشید و سپس کمی بلند شوید.

کف دست‌ها را کنار گوش نگه دارید و پاها را کمی جمع کنید طوری که کف پا رو به زمین باشد.

پاها را به صورت متناوب، یکی پس از دیگری داخل شکم جمع کنید و آرنج را به زانو نزدیک کنید.

4.کرانچ معکوس:حرکت دیگری که برای شکم توصیه می‌شود کرانچ معکوس است.

روی زمین بنشینید و کمی به عقب خم شوید طوری که آرنج تا کف دست کاملا روی زمین باشد.

زانوها را با زاویه 90 درجه نگه دارید.

به صورت هماهنگ پاها را بدون تغییر زاویه زانو، به داخل شکم جمع کنید.

سپس پاها را پایین آورید و مجدد تکرار کنید.

5.انواع شنا:شنا از جمله تمرینات بسیار خوبی است که تقویت عضلات بازو، سرشانه و کمر را به همراه دارد. تنوعی از حرکات شنا وجود دارد که می‌توانید از آنها بهره بگیرید. شنای سوئدی، شنای دست جمع، شنای تک دست، شنا تک پا، شنا روی توپ یا بند تی آر ایکس، شنای ایستاده و...

روی شکم دراز بکشید.

کف دست‌ها را روی زمین قرار دهید؛ طوری از سینه فاصله داشته باشد که وقتی بلند می‌شوید زاویه 90 درجه برای آرنج ایجاد شود.

 

پاها را از قسمت زانو خم کنید طوری که بتوانید بدن را روی آنها و دست‌ها نگه دارید و در آن حالت مچ پاها را به شکل قلاب شده با یکدیگر نگه دارید.

حالا باید شروع کنید به انجام دادن این حرکت و آرام آرام روی کف دست‌ها و زانوها قرار بگیرید طوری که دست‌ها کاملا صاف شوند.

کمر را انحنا ندهید و از طریق دست‌ها پایین و بالا بروید.

بعد از آن تا جایی باید پایین بروید که سینه به زمین برخورد نکند اما نزدیک شودیک شمارش پایین بمانید و آرام آرام بالا بروید و مجدد یک شمارش بالا بمانید و به آرامی پایین بروید.

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۰۰ ، ۱۶:۳۲
بنفش بیوتی
۱۷
آذر ۰۰

 از نظر علمی ‌آدم خوشبخت کسی است که رضایتش از خودش و زندگی‌اش ثبات و پایداری مداوم‌تری داشته باشد. چنین فردی بسیار کمتر به مرحله‌ای می‌رسد که بگوید: «کاش این‌طور نبود» یا «کاش آن‌طور بود»! به همین دلیل از داشته‌هایش لذت بیشتری خواهد برد. هرچه احساس تاسف‌ها کمتر باشد، فرد رضایت‌مندتری هستیم و این کمک می‌کند نگاهی شادتر و احساسی خوشایندتر داشته باشیم. یک مساله مهم این است که همه ما مستحق احساس خوشبختی هستیم اما ضریب شانس ما برای رسیدن به آن متفاوت است که در بسیاری مواقع از نظر درونی، این ضریب‌های شانس دست خود ما است. ما به شما راه‌هایی را نشان می‌دهیم که می‌توانند ضریب شانس خوشبختی‌تان را افزایش بدهند.
 
 
بگذارید و بگذرید
 
وقتی شخصی انتقاد نابه‌جایی از شما می‌کند یا حرف ناخوشایندی به شما می‌زند، بهترین راه این است که آن را فراموش کنید. این را در ذهن تان داشته باشید که گاهی حرف‌ها بی‌قصد و نیت قبلی و قلبی گفته می‌شوند؛ اما اگر به نظرتان فرد مقابل‌تان با آگاهی کامل و نیت قلبی صحبت نامناسبی کرده باز به یاد داشته باشید که شما با تمرین بخشش و فراموشی به فردی قوی‌تر بدل می‌شوید. اگر ذهن‌تان را مشغول این بحث‌ها نگه دارید، انرژی منفی زیادی در وجودتان شکل می‌گیرد که به احساس تنفر، کینه و حتی قصد انتقام جویی می‌رسد. این حس‌ها مانع درک شادی هستند.
 
مهربان باشید
 
شاید در نگاهی بدبینانه این‌طور باشد که به هرکس خوبی کرده‌ایم، بدی دیده‌ایم؛ اما واقعیت ماجرا این است که وقتی مهربانی می‌کنید، مهربانی هم می‌بینید. حتی اگر این مهربانی رد و بدل شده در حد یک لبخند یا احوال‌پرسی گرم و دوستانه باشد. درحالی‌که ما فقط بدی‌ها را به خاطر می‌سپاریم. افرادی که به دیگران مهربانی می‌ورزند، به احساس رضایتمندی درونی بیشتری می‌رسند که آنها را مثبت‌تر و شادتر نگه می‌دارد.
 
مشکلات را محک خود ببینید
 
هر زمان به مشکلی چه در مواجهه با یک فرد و چه با یک اتفاق برخورد کردید، آن را فرصتی برای افزایش توانمندی حسی و محکی برای کشف توانایی‌های خود ببینید. این فرصت‌ها به شما درس‌هایی برای آینده می‌دهند تا با دانش و تجربه بیشتری رفتار کنید. جمله معروفی هست که «آنچه مرا نمی‌کشد، قوی‌ترم می‌کند». مشکلات بخشی از زندگی هستند که اگر آنها را نپذیرید و نخواهید از آنها عبور کنید، به حس آرامش و رضایت نمی‌رسید.
 
قدردان باشید
 
وقتی شما یک واژه کوچک اما پرمعنای «متشکرم» را در قبال کاری که دیگران برای‌تان انجام داده‌اند، به زبان می‌آورید، نشان می‌دهید که آن مساله هرچند اندک، اما باعث رضایت خاظر شما بوده است. از طرفی وقتی از دیگران تشکر می‌کنید و مراتب قدرشناسی‌تان را ابراز می‌کنید، آنها را مشتاق می‌کنید تا بعدها با خواست ذهنی و دلی بیشتری به مشا کمک کنند. همین مساله در شکر داشته‌ها هم نقش دارد و شما را در زندگی به انسانی شادتر و رضایتمندتر بدل می‌کند.
 
به رویاهای بزرگ فکر کنید
 
همیشه بین خیال پردازی و بلندپروازی فاصله است. برای آنکه شادی و خوشبختی بیشتری را تجربه کنید، باید دستاوردهای بیشتری داشته باشید. اگر سقف آرزوهای شما کوتاه باشد، به همان میزان رشد هم خواهید رسید. هرچه اهداف بزرگ‌تری داشته باشید، تلاش بیشتری برای به دست آوردن آنها می‌کنید و قطعا به سطح بالاتری از رضایت از خود و زندگی می‌رسید.
 
همیشه خوب حرف بزنید
 
یکی از بزرگ‌ترین بازدارنده‌های احساس شادی، افکار منفی است. باور معروفی هست که می‌گوید «افکار ما به کردار ما بدل می‌شوند». اگر فکرتان منفی باشد قطعا عملکرد مثبتی هم نخواهید داشت. این مساله در روابط بین فردی بسیار نمود دارد. گاهی تنها به واسطه یک تفکر منفی درباره یک فرد حتی نمی‌توانیم با او ارتباط مناسبی برقرار کنیم؛ حتی اگر آن تفکر واقعا وجود نداشته باشد و تنها به ما القا شده باشد. ذهن‌تان را از تفکر منفی درباره دیگران حتی به شکل غیبت کردن و شایعه‌پراکنی خالی کنید تا روح شادتری داشته باشید.
 خود را با دیگران مقایسه نکنید
 
به محض آنکه خود را با یک آدم به هر حال به جهت یا جهاتی از شما در رده بالاتری قرار دارد مقایسه کنید، در تله از دست دادن اعتماد به‌نفس افتاده و خود را به همین راحتی می‌بازید. نمی‌خواهیم بگوییم بهتر است خود را با آدم‌های سطح پایین‌تر از خود مقایسه کنید تا دچار اعتماد به نفس کاذب یا حتی حس غرور بشوید. شما باید خودتان را با خودتان مقایسه کنید و ببینید نسبت به قبل چقدر رشد کرده‌اید تا از این رشد شخصی احساس لذت و رضایت داشته باشید. وقتی خود را از دیگران پایین‌تر ببینید بی‌بروبرگرد جایی برای احساس رضایت نخواهد ماند.
 
به سایرین وابسته نمانید
 
درست است که همه ما نیازمند توجه دیگران، کمک آنها و حتی حضور در حلقه عاطفی سایرین هستیم؛ اما بدان معنی نیست که اساسا خوشبختی و احساس رضایت ما وابسته به آنها باشد. در این حالت اگر هریک از این آدم‌ها نباشند یا دچار تغییر در رفتار با ما بشوند، دیگر احساس خوشبختی نخواهیم داست. با دیگران باشید و از حضورشان لذت ببرید اما احساسات خود را وابسته به حضور یا عدم حضور آنها نکنید.
 
صادقانه رفتار کنید
 
وقتی نسبت به خودتان یا دیگران صادق نباشید حسی از نارضایتی زیر پوست افکار شما موج می‌زند. دروغ هرچقدر هم کوچک باشد در ناخودآگاه ما عذاب وجدان ایجاد می‌کند و همیشه ترس از برملا شدن آن ما را در سطحی از نگرانی نگه می‌دارد. این نگرانی و ترس مانع از آن می‌شود که شادی را تمام و کمال درک کنیم. هرچه صادق‌تر باشیم، شاید بعضی منافع بیرونی را از دست بدهیم اما از ترس و نگرانی مزمن درونی کمتری رنج خواهیم برد.
 

 
آنچه نمی‌توانید تغییر دهید را بپذیرید
 
حتی سوپرمن هم بدون جلوه‌های ویژه قادر به انجام همه کارهایی که می‌خواهد، نیست. بله گاهی ممکن است حس کنید کاش آدمی‌ پولدارتر، موفق‌تر، باهوش‌تر، زیباتر و... بودم؛ اما نیستم. ماجرا به همین راحتی است که شما قادر به تغییر بعضی مسائل و فاکتورها در مورد خودتان و پیرامون‌تان نیستید. به جای تفکر بیهوده و پرحسرت درباره چیزهایی که نمی‌شود، تمرکز خود را بر آن چیزهایی بگذارید که شدنی هستند.
 
با خودتان وقت بگذرانید
 
آدم‌های شاد و خوشبخت همیشه زمانی را برای خلوت خودشان در نظر می‌گیرند. این یعنی شما خودتان را دوست دارید؛ مساله‌ای که در رسیدن به رضایت درونی و لذت بردن از داشته‌های‌تان در زندگی بسیار مهم است. شما باید آن آرامش ویژه در تنها شدن را پیدا کنید. لازم نیست تمام مدت از دیگران و جمع دوری کنید، تنها کافی است که ساعاتی را برای خودتان گذاشته، با خود صحبت کرده و برای بهتر شدن خود فکر کنید.
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آذر ۰۰ ، ۱۴:۲۹
بنفش بیوتی
۱۶
آذر ۰۰

این روزها خیلی از خانواده ها از هزینه های سرسام آور زندگی شاکی هستند و به دنبال راهکارهایی هستند که بتوانند این هزینه ها را کنترل کنند تا بتوانند پس اندازی برای خود داشته باشند.

گاهی که پای درد دل دوستان می نشینیم می گویند پولی که به دست ما می رسد به هفته نرسیده خرج می شود و پس انداز کردن در این وضعیت اقتصادی بسیار سخت است. همانطور که می دانیم رفاه مالی زمانی بوجود می آید که ما بتوانیم در کنار داشتن درآمد مناسب هزینه ها را کنترل کنیم.

شاید شما هم افرادی را دیده باشید که هرچقدر درآمدهای بالاتری کسب می کنند به همان میزان هزینه های خود را نیز افزایش می دهند و در پایان وضعیت مالی آنها چندان تغییری نمی کند این افراد از این شاکی هستند که چرا هر چه بیشتر تلاش می کنیم و درآمد خود را افزایش می دهیم از نظر مالی رشدی نمی کنیم یکی از مشکلاتی که این افراد به آن بی توجه هستند هزینه هایی است که مدام در حال رشد است و خود از آنها بی خبرهستند در ادامه به چند راهکار برای مدیریت هزینه ها اشاره خواهم کرد:

هزینه های خود را یادداشت کنید

اولین قدم برای کنترل مخارج این است که متوجه شویم ما برای چه چیزهایی پول خود را خرج می کنیم. 30 تا 60 روزیادداشت کردن هزینه ها می تواند به ما کمک کند که دید بهتری نسبت به آنها پیدا کنیم.

برای این منظور می توانیدهر هزینه ای که انجام می دهید را همان لحظه در دفترچه ای که با خود دارید و برای این منظور تهیه کرده اید یادداشت کنید یا می توانید از برنامه های موبایلی که برای این منظور درست شده اند استفاده کنید.

مخارج خود را اولویت گذاری کنید

آنچه که باید به آن توجه داشت این است که ما نمی توانیم هر آنچه که دلمان می خواهد را داشته باشیم حتی افراد ثروتمند هم از این قاعده مستثنی نیستند. اما با این حال با اولویت گذاری بین نیازها و خواسته ها می توانید برای رسیدن به چیزهایی که دوست دارید داشته باشید برنامه ریزی کنید. نیازها چیزهایی هستند که برای ادامه زندگی به آنها احتیاج داریم مثل سرپناه، غذا، سرگرمی، سلامتی و... به واژه خواسته که می رسیم احتیاجبه توضیح بیشتری داریم گاهی افراد بین نیاز و خواسته خود نمی توانند تفکیک قائل شوند وبرای تشخیص تفاوت آنها دچار مشکل می شوند. هنگامی که صحبت از خرید خانه می شود متراژ خانه، محل جغرافیایی آن و مصالح به کار رفته در آن تعیین کننده خواسته ما می شود. ما به وسیله حمل و نقل نیاز داریم ولیهنگامی که می خواهیم خودرویی را برای رفع این نیاز خریداری کنیم اینکه چه نوع خودرویی را دوست داریم داشته باشیم جزو خواسته ما می شود؟ هر انسانی نیاز به تفریح دارد ولی اینکه ما به چهشکل این نیاز را برآورده می کنیم متفاوت است ممکن است یک نفر این نیاز را با پارک رفتن رفع کند و یک نفر با رفتن به مسافرتهای پرزرق و برق.

پس با توجه به اینکه پول ما محدود است و ما هر آنچه که می خواهیم را نمی توانیم داشته باشیم ابتدا مشخصکنیم که اولویت ما کدام است اگر مسافرت پرزرق و برق می خواهیم شاید باید از خودروی مورد علاقه خود چشم پوشی کنیم. اگر خانه ویژه ای را دوست داریم داشته باشیم ممکن است لازم باشد از علایق دیگر خود صرفنظر کنیم. با شناخت بهتر خود و تعیین اولویتها می توانیم برای آنچه که دوست داریم برنامه ریزی کنیم و از هزینه هایی که ما را در رسیدن به اهداف یاری نمی کنند جلوگیری کنیم.

پول خود  را بودجه بندی کنید

برخلاف تصور عده ای، بودجه داشتن کار پیچیده ای نیست بودجه برنامه ای است برای نحوه مصرف پولی که در دست دارید. بدون داشتن بودجه ممکن است وسوسه شوید و پول خود را برای مواردی خرج کنید که در برنامه شما نبوده است.

در برنامه بودجه علاوه بر هزینه های ضروری و نیازها باید به اهداف مالی نیز توجه داشت چون همانطور که می دانیم رسیدن به این اهداف به ما کمک می کند که انگیزه بیشتری برای کار و کسب درآمد داشته باشیم.

نکته که باید برای داشتن برنامه بودجه موفق به آن توجه داشت این است که اولیتهای خانواده را با مشورت با یکدیگر مشخص کنید و همه به آن پای بند باشید.

هزینه ای که بابت قبض های منزل پرداخت می کنید را بازنگری کنید

هنگامی که هزینه های منزل را یادداشت می کنید  اگر نگاهی به هزینه ها بیندازید متوجه می شوید برخی از این هزینه ها ارزش چندانی در زندگی شما ایجاد نکرده اند و شاید اگر پولی که برای این هزینه ها صرف شده است را جای دیگری مصرف می کردید منفعت  بیشتری برایتان به همراه داشت مثلا یکی از این هزینه ها، هزینه قبضها هستند گاهی ما بدون توجه به اینکه چه مقدار پول هر ماه برای مصرف اینترنت می دهیم ساعتها در صفحات اینستاگرام و وب بی هدف وقت می گذرانیم و به مصرف اینترنت خود توجه نداریم.

مصرف برق مورد دیگری است که شاید بی توجه از کنار آن می گذریم. و هر دو ماه یکبار باید هزینه زیادی را بابت آن پرداخت کنیم.

کنترل این هزینه های به ظاهر کوچک می تواند به کاهش مخارج منزل کمک کند.

پس آنچه که باید توجه داشت این است که برای کاهش هزینه ها ابتدا از آنها آگاه شویم و پس از شناسایی، آنها را کنترل کنیم و جلوی هزینه های اضافه و هزینه هایی که به ظاهر کوچک هستند را بگیریم تا بتوانیم برای رسیدن به زندگی مطلوب برنامه ریزی کنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آذر ۰۰ ، ۱۴:۲۹
بنفش بیوتی
۱۵
آذر ۰۰

چی می‌خواستم بگم؟» و یا «داشتم چی‌کار می‌کردم؟» احتمالا سوالات آشنایی برایتان هستند. نداشتن تمرکز حواس مساله‌ای است که خیلی‌ها با آن دست به گریبانند. ناتوانی ما در تمرکز به دلیل خستگی، بی‌انگیزگی یا هر چیز دیگری که باشد، بهره‌وری و به دنبال آن شانس موفقیت را کاهش می‌دهد. لازم نیست مانند «جردن بلفورت» در «گرگ وال‌استریت» عمل کنید! راه‌های بهتری هم برای افزایش تمرکز حواس وجود دارد. در این مقاله می‌خواهیم تعدادی از توصیه‌های کارشناسان را در رابطه با افزایش تمرکز حواس در کارها مرور کنیم.

۱. اجتناب از چندوظیفگی
چندگارگی را کم کنید

شاید چندکاره‌ها شمایل ابرقهرمان‌ها را داشته باشند، اما بهای سنگینی را در این راه می‌پردازند؛ نداشتن تمرکز حواس!

مطالعات دانشگاه استنفورد در سال ۲۰۰۹ این موضوع را تایید می‌کند. در این پژوهش از میان ۱۰۰ دانشجو، ۵۰ نفر ادعا کردند که حین انجام کارها، رسانه‌های مختلف اجتماعی را رصد می‌کنند.
پس از بررسی دایره‌ی توجه، ظرفیت حافظه و توانایی گذر از کاری به کار دیگر مشخص شد چندکاره‌ها نتایج بسیار ضعیفی در این موارد کسب کرده‌اند.

۲. ورزش
ورزش برای سلامتی بدن و مهم‌تر از آن برای سلامتی مغز مفید است. توانایی مغز بر قدرت حافظه و تمرکز حواس تأثیر می‌گذارد. دانشمندان باور دارند تمرینات منظم ورزشی تولید فاکتور نورون‌زایی را افزایش می‌دهد. برخی پژوهش‌ها شواهدی مبنی بر اثر‌گذاری این ماده در تقویت مدارهای حافظه و عملکرد آن‌ها ارائه کرده‌اند.

۳. مراقبه
اگر مثل «کار نیکو کردن از پر کردن است» درست باشد، مراقبه روش مطمئنی برای تقویت تمرکز حواس است. زیرا همه‌ی آنچه در حین مراقبه انجام می‌دهیم، تمرین تمرکز است. پژوهش‌های علمی هم این را تایید می‌کنند. مطالعه‌ی دانشگاه کالیفرنیای شمالی نشان داده است دانشجویانی که به مدت ۲۰ دقیقه در روز و ۴ روز در هفته مراقبه می‌کرده‌اند، به نتایج بهتری در آزمون‌های شناختی رسیده‌اند.

۴. فهرست وظایف

تهیه‌ی فهرستی از کارهایی که باید انجام شوند نه تنها امکان اولویت‌بندی کارها، بلکه امکان ردگیری کارهای جامانده و ناتمام را هم فراهم می‌کند. کَل نیوپورت (Cal Newport) استاد علوم رایانه و نویسنده‌ی کتاب «کار عمیق» می‌گوید:

تهیه‌ی فهرستی از تمام کارهایی که باید انجام دهید، به شما کمک می‌کند تا روی کار پیش رو تمرکز کنید؛ چون کار ناتمام مثل خوره به جانتان می‌افتد.

این حس، ناشی از «اثر زایگارنیک» است که باعث می‌شود تمایل انسان برای به یاد آوردن کارهای ناتمام بیشتر از کارهای به انجام رسیده باشد.

۵. کمی کافئین
اگر احساس سستی و خستگی کردید، یک فنجان قهوه یا دیگر نوشیدنی‌های کافئین‌دار را امتحان کنید. مطالعات نشان داده‌اند مصرف متعادل کافئین به افزایش تمرکز حواس، به ویژه در افرادی که احساس خستگی می‌کنند، کمک می‌کند. در مصرف کافئین زیاده‌روی نکنید؛ زیرا ممکن است دچار آشفتگی و بی‌قراری شوید که قدرت تمرکز را کاهش می‌دهد.

 

۶. استراحت در حین کار
کار بس است

شاید درباره تأثیر تماشای ویدئوی گربه‌های بازیگوش روی بهره‌وری شنیده باشید! این نکته چندان بیراه نیست. فرقی ندارد تماشای ویدئو باشد، پیاده‌روی یا روی هم گذاشتن پلک‌های‌تان برای چند دقیقه؛ ایجاد وقفه و فاصله گرفتن از کار در طول انجام آن بسیار مهم است. در مطالعه‌ای از ۸۴ نفر خواسته شد به مدت یک ساعت با رایانه کار کنند، افرادی که بی‌وقفه کار کردند نسبت به کسانی که امکان استراحت‌های کوتاه داشتند، عملکرد ضعیف‌تری از خود نشان دادند.

۷. تفکیک کار و زندگی
نیوپورت توصیه می‌کند که پس از پایان کار و پیش از آغاز روز کاری بعد، ارتباط خود را به طور کامل با کار قطع کنید. این کار موجب افزایش تمرکز حواس می‌شود و به مغز استراحت می‌دهد. به علاوه برخی پژوهش‌ها ادعا می‌کنند که فاصله گرفتن از مشکل یا مسئله به حل آن کمک می‌کند. بر مبنای نظریه‌ی تفکر ناخودآگاه، با فاصله گرفتن از موقیعت دشوار به طور مقطعی امکان رسیدن به نتایج بهتر، بیشتر از زمانی است که بی‌وقفه روی آن کار می‌کنید. اما این نظریه کمی بحث‌برانگیز است. تحلیل جامع این نظریه در سال ۲۰۱۵ نشان داد که وقفه در تصمیم‌گیری نسبت به تصمیم‌گیری در مدتی محدود و معین لزوما به انتخاب بهتری منجر نمی‌شود.

۸. پرورش مغز
پرورش مغز

مغز هم مانند یک ماهیچه است؛ برخی مطالعات نشان داده‌اند که «تمرینات ذهنی» مانند برخی آموزش‌ها و بازی‌های ذهنی، برای افرادی که حواسشان به آسانی پرت می‌شود مفید است. اما مشخص نیست که چه نوع تمریناتی، برای چه مدت و به چه میزانی اثرگذارند. بنابراین تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.

۹. مکان کار آرام
بنا بر نظر کارشناسان، سروصدا مانند صدای ماشین، بوق و جیغ و فریاد بچه‌ها ترشح هورمون استرس‌زای کورتیزول را افزایش می‌دهد. مقدار زیاد کورتیزول تمرکز را دچار اختلال می‌کند. متاسفانه هر چه بیشتر در معرض صداهای محیطی باشیم، واکنش بدن ما شدیدتر خواهد بود.

۱۰. خیره شدن به دوردست
بسیاری از ما‌ ساعت‌های طولانی به صفحه‌نمایش خیره می‌شویم که باعث خستگی و فشار چشم می‌شود و در نتیجه تمرکز کردن روی کارمان و تحلیل آن را دشوار می‌کند.
برای بازیابی تمرکز کافی است برای چند دقیقه به نقطه‌ای در دوردست خیره شوید. بنا بر توصیه پزشکان قانون ۲۰-۲۰-۲۰ را به کار ببندید. خیلی ساده است؛ هر ۲۰ دقیقه برای ۲۰ ثانیه به نقطه‌ای در فاصله‌ی ۲۰ فوتی (تقریبا ۶ متر) خیره شوید.

۱۱. قطع ارتباط با اینترنت
آفلاین باشید

قطع ارتباط با اینترنت باعث می‌شود حواس‌پرت‌کن‌های کمتری در اطرافتان باشد. به عقیده‌ی کارشناسان هر زمان که کارتان را به خاطر پاسخ به دوست‌ خود در فیسبوک یا بررسی صندوق نامه‌های‌تان رها می‌کنید، در بازگشت دوباره به کار بخش کوچکی از توجه‌تان در اسارت آن مورد باقی می‌ماند. سوفی لیروی (Sophie Leroy) استاد دانشگاه واشنگتن، این پدیده را «خرده توجه» می‌نامد و آن را دلیل اصلی دشوار بودن بازگشت به کار می‌داند.

۱۲. خواب خوب شبانه
یکی از نشانه‌های بی‌خوابی مزمن ناتوانی در تمرکز است. ۷ تا ۸ ساعت خواب خوب شبانه پیش از یک روز شلوغ کاری تأثیر چشمگیری بر افزایش تمرکز حواس دارد.

۱۳. محل کار ثابت
تمرکز حواس و تصمیم‌گیری هر دو به اراده‌ی قوی نیاز دارند. بر مبنای مفهوم «تخلیه‌ی درونی» (ego depletion) ما از نیروی ذهنی محدودی برخورداریم که بخش قابل توجهی از آن صرف قدرت انتخاب و اراده می‌شود. برای اینکه بتوانیم این نیرو را برای تمرکز بهتر ذخیره‌ کنیم بهتر است مواردی را که نیاز به تصمیم‌گیری و انتخاب دارند، مثل انتخاب محل کار، به کمترین حد برسانیم. هر زمان نیاز به تمرکز روی کاری دارید در مکان مشخصِ همیشگی کار کنید. با این کار نیازی نیست نیروی درونی‌تان را صرف انتخاب جای مناسب برای کار کردن کنید.

۱۴. استقبال از یکنواختی
هیچ کاری نکنید

اگر عادت کرده‌اید هنگام استراحت و بازیابی نیرو‌، خودتان را با بیش از یک فعالیت سرگرم کنید بهتر است دست از آن بکشید؛ زیرا باعث عدم تمرکز حواس شما می‌شود. پس به جای تماشای تلویزیون و چک کردن همزمان اینستاگرام‌، فقط یکی را انتخاب کنید. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آذر ۰۰ ، ۱۰:۵۹
بنفش بیوتی
۱۴
آذر ۰۰

ا

فراد زورگو همه جا حضور دارند و زورگویی ها فقط در دوران مدرسه کودکان یا نوجوانان اتفاق نمی افتد، زورگوها در صف نانوایی، محل کار و … وجود دارند و با استفاده از روش های ناپسند دیگران را مورد آزار و اذیت قرار می دهند. افراد زورگو باعث سلب آسایش شده و باعث تاثیر منفی بر روی کار یا روحیه ی افراد می شوند. در این مطلب با روش های برخورد با افراد زورگو آشنا می شویم.

روش های برخورد با افراد زورگو
افراد بسیاری در دوران تحصیل به وسیله همکلاسی هایشان مورد زورگویی قرار گرفته اند. افراد زورگو اگر اصلاح نشوند در آینده نیز انسان هایی قلدر هستند که به طریقی در محیط کار و خانه به کار خود ادامه داده و دیگران را آزار می دهند. زورگویی ها در بزرگسالی اغلب به صورت مخفیانه و زیر پوستی بوده و افراد زورگو نامحسوس به کار خود ادامه می دهند. اینگونه افراد ممکن است رئیس یا مدیر شده و بر زیر دستان خود زور بگویند و باعث بر هم خوردن آرامش همه شوند. اولین موضوعی که در مورد افراد زورگو وجود دارد این است که آنها متوجه شده اند که با رفتار قلدرانه شان بر افراد ضعف، می توانند به هر چیزی که می خواهند دست پیدا کنند. مهمترین هدف فرد زورگو تسلط بر تمام اتفاقات در محل کار می باشد. افراد زورگو تمام تلاش خود را برای قرار دادن فرد در بدترین شرایط انجام می دهند. برای برخورد با افراد زورگو، از جمله همسر زورگو، کودک زورگو و… روش های زیر را در نظر بگیرید.

نادیده گرفتن افراد زورگو
یکی از روش هایی که در برخورد با افراد زورگو می توان انجام داد، نادیده گرفتن آنها می باشد. زمانیکه به حرف ها و رفتارهای این نوع افراد توجه نشان داده و اهمیت بدهید ممکن است رفتار خیلی بدتری با شما داشته باشند. افراد زورگو  نسبت به آزار دیگران علاقه مند بوده و به همین دلیل واکنش افراد نسبت به آنها سبب بیشتر شدن تمایلشان به آزار بیشتر می شود. زورگوها از تاثیر منفی بر روی دیگران و قدرت نمایی کردن استقبال کرده و تمام تلاش خود خود را خواهند کرد تا دیگران را مورد آزار قرار بدهند. در این مورد سعی کنید با نادیده گرفتن آنها بهانه ای برای خوشحال شدنشان فراهم ننمایید.

اعتقاد به نیروهای درونی خود
باید بدانید که هر فرد دارای قدرت مخصوص خود می باشد. پس قدرت درونی و توان خود را تقویت کرده و به یاد داشته باشید که شما نیز انسانی قوی هستید. روح و جسم در کنار هم باعث می شود تا انسان دارای قدرت بزرگی خواهد باشد. با آشنا شدن به توانمندی های خود خواهید دیدی که شما نیز توانایی انجام بسیاری از کارهای سخت را دارید. با دست یافتن به نیروهای درونی تان اجازه ندهید که فردی با زورگویی باعث ناراحتی و تحقیر شما شود.

برخورد با فرد زورگو

به حداقل رساندن تماس و معاشرت با فرد زورگو
ضرورتی برای معاشرت با افرادی که به شما زور می گویند و باعث آزارتان می شوند وجود ندارد. اگر دیدن این افراد برای شما واجب و ضروری نیست باید فاصله خود را از آنها بیشتر نموده و نیازس نیست که تحملشان کنید. مسیرهایی را انتخاب کنید که دیگر آنها را نبینید و رابطه خود را با افراد مناسب حفظ کنید، این موضوع به معنای این نیست که از زورگوها بترسید و فرار کنید بلکه نشان دهنده حفظ روابط با مدیریت درست می باشد. این خود ما هستیم که باید تعیین کنیم چه کسانی در کنارمان باشند.

مقابله با افراد زورگو

خندیدن و حفظ آرامش
یکی از دیگر روش ها در برخورد با انسان زورگو و تنبیه و ادب کردن او خندیدن به کلام و رفتارهای آزار دهنده آن ها می باشد. در برخورد با فرد زورگو آرامش خود را حفظ کرده و حس طنز خود را بکار بگیرید و با تیکه انداختن به آنها بخندید. این موضوع نشان می دهد که شما فردی قوی بوده و بر اوضاع تسلط کافی دارید. با خندیدن به رفتارها و صحبت های فرد زورگو باعث ناراحت شدن بیشتر او خواهید شد. در این مورد مراقب خشونت های فیزیکی افراد زورگو باشید زیرا آنها وقتی راهی برای مقابله نداشته باشند از رفتارهای خشونت آمیز استفاده می کنند، پس سعی کنید تا این مرحله پیش نروید.

شناخت بیشتر خود
خود شناسی در هر موضوعی باعث موفقیت و شادمانی در زندگی خواهد شد. نقاط ضعف و قدرت خود را شناسایی کرده و بهبود دهید. اشکالاتی که در خود می بینید برطرف کرده و نقاط قوت خود را ارتقا دهید. خودشناسی باعث می شود تا خیلی راحت از حرف ها و رفتارهای افراد زورگو ناراحت و نگران نشوید. فرد زورگو هر چه که بخواهد می تواند بگوید اما این حرف ها از سوی شما مورد قبول نبوده و پذیرفته نمی شود. توانایی وقدرت درونی خود را افزای داده و اجازه ندهید تا سخنان بیمارگونه و بیهوده شخصی محقر، فکرتان را درگیر نماید.

ایستادگی در مقابل آزار زورگو
امروزه امکانات بسیاری برای ارتباط با دیگران و گفتگو وجود دارد. انسان ها با صحبت کردن بسیاری از مشکلات خود را حل و فصل می نمایند. اما برخی از افراد زورگو وجود دارند که هنوز به سبک گذشتگان رفتار کرده و برای رسیدن به خواسته هایشان از روش های نا معقول استفاده می کنند. برای برخورد با اینگونه افراد در زندگی امروزی، وظیفه همه بمقابله با آنهاست. در برابر زورگویی ساکت نمانید و ایستادگی کنید. نه تنها وقتی که به شما زورگویی می شود، بلکه اگر شخصی را مورد آزار زورگو دیدید نیاید آن را نادیده بگیرید بلکه باید به کمک فرد مورد زورگویی قرار گرفته رفته و با همکاری هم در مقابل زورگو بایستید.

برخورد و مقابله با افراد زورگو

نقش قربانی را بازی نکنید
انسان های زورگو همواره به دنبال اشخاص ضعیف و آسیب پذیر هستند تا بتوانند بر آنها مسلت شوند و همچنین از آنها سوء استفاده نمایند. زورگو ها همیشه بدنبال اشخاص ضعیف تر از خود بوده که اعتماد بنفس کافی ندارند، تا از این روش برای خود اعتماد بنفس و اعتبار فراهم نمایند. در برخورد با فرد زورگو خود را ضعیف جلوه ندهید و نقش قربانی را برای او نداشته باشید.

 

برخی از مشخصات افراد زورگو
در ادامه با برخی از مشخصات افراد زورگو آشنا می شویم:

افرادی هستند که به دیگران بی احترامی کرده و از این موضوع لذت می برند.
اینگونه افراد دیگران را نادیده گرفته و توجهی به احساسات دیگران نمی کنندو
باعث می شوند تا کارها با اشکال مواجه شده و به نوعی در کارها سنگ اندازی می نمایند.


نحوه مقابله با افراد زورگو و قلدر

بعضی ار دلایل زورگویی افراد
انسان های زورگو همیشه به دنبال کنترل کردن بقیه و کسب قدرت می باشند چون در زندگی خود کمبودهایی دارند. از جمله دلایل زورگویی عبارتند از:

افراد زورگو اینطور حس می کنند که در زندگی کاری و محل کار، اعتبار کافی نداشته پس می خواهند تا افرادی که نسبت به آنها جایگاه بهتری دارند را مورد آزار قرار داده و کارشان را دچار مشکل نمایند.
زورگویان به طور معمول نسبت به خانواده و زندگی دیگران حسادت داشته و می خواهند تا جایگاه و روابط دیگران را از بین ببرند.
افراد زورگو به توانایی ها و هوش دیگری حسادت کرده و با دیدن پیشرفت دیگران و شکست خود به شدت ناراحت می شوند.
افراد زورگو با رسیدن به موقعیت های عالی، همچنان رفتار بد خود را در پیش خواهند گرفت و تغییری در آنها حاصل نخواهد شد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آذر ۰۰ ، ۱۰:۱۰
بنفش بیوتی