مجله مد و زیبایی بنفش بیوتی

هر آنچه در مورد مد و زیبایی نیاز دارید اینجا هست

مجله مد و زیبایی بنفش بیوتی

هر آنچه در مورد مد و زیبایی نیاز دارید اینجا هست

۲۵
ارديبهشت ۰۱

معرفی بهترین حالت های تزریق ژل به لب:

ژل لب یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین درمان‌های زیبایی است. از فیلرهای پوستی در لب می‌توان برای بازگرداندن حجم از دست رفته در لب افراد مسن و همچنین به منظور افزایش حجم و بهبود نسبت‌ها در لب مشتریان جوان استفاده کرد.

تزریق ژل لب بسیار محبوب است و روز به روز بر میزان محبوبیت آن افزوده می‌شود، زیرا افراد می‌توانند بوسیله آن لب‌های خود را برجسته‌تر کنند.

 

تزریق ژل به لب چگونه انجام می شود:

تزریق ژل لب به منظور حجم دهی و برجسته سازی لبها و همچنین هماهنگ سازی این عضو با سایر اجزای صورت، انجام می شود. برای این کار پس از ضدعفونی لب و اطراف آن، ژل مخصوص لب با استفاده از سوزن های بسیار ظریف، در زیر مخاط و پوست و بالای عضله لب تزریق می گردد.

در تزریق ژل لب، شناخت دقیق و کافی‌ از ساختمان و اجزای لب توسط پزشک بسیار مهم می باشد. همچنین مقدار ژل تزریقی و قرار گرفتن مواد در محل های مذکور باید دقیق باشد. مقدار ژل تزریق شده و سطحی یا عمقی تزریق شدن آن، بسته به نوع ماده استفاده شده و نتایج دلخواه داوطلب می باشد.

داوطلب می تواند انتخاب کند که قبل از تزریق، از بی حسی موضعی استفاده شود یا خیر. همچنین این روش حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به طول می انجامد و پس از آن می توانید زندگی روزمرهو عادی خود را دنبال کنید. اینکه ژل در هر دو لب یا فقط لب پایین و یا وسط لب بالا انجام شود با داوطلب است. اما پزشک با تجربه ی بالایی که در این زمینه دارد بهتر می تواند راهنمایی کند.

 

تزریق ژل لب به روش طبیعی (کلاسیک):

این روش یک تکنیک مناسب برای ترمیم ایراد های جزئی لب ها است. در این روش افزایش حجم لب بسیار جزئی، نا محسوس و به طور کلی طبیعی است. خانم هایی که با افزایش سن حجم طبیعی لب خود را از دست داده اند و یا افرادی که لب های کاملا هم ترازی (I:I) با یکدیگر دارند بهترین کاندیدا برای تزریق ژل به روش نچرال هستند.

تزریق ژل لب به روش فانتزی

این روش تزریق باعث برجسته شدن لب شده و لب ها را از حالت و فرم طبیعی خود خارج می کند. تکنیک فانتزی مناسب افرادی است که علاقه زیادی به حجم بالا و برجسته سازی لب های خود دارند. ساختار صورت فرد و اندازه فاصله لب تا بینی و همچنین فاصله لب تا چانه فرد اصلی ترین عوامل تعیین کننده کاندیدای مناسب تکنیک فانتزی است.

تزریق ژل لب به روش قلبی

این روش تزریق نتیجه ای جذاب و زیبا داشته و عموما مناسب افرادی است که صورت بیضی شکل دارند. روش قلبی باعث ایجاد فاصله در بین قسمت بالایی دو حاشیه لب شده و ظاهری قلب مانند به آن می دهد. به دلیل تغییر حالت لب ها در صورت نارضایتی فرد خارج سازی فیلر مشکل خواهد بود.

 

تزریق ژل لب به روش روسی

این تکنیک تزریق ژل لب به تازگی مورد استقبال زیادی قرار گرفته است .در این روش، پزشک فیلر را از داخل به سمت بیرون و حاشیه لب تزریق می کند که سبب برجسته شدن خطوط و گوشه بالای لب شده و در نهایت لب ها به سمت بالا قرار خواهند گرفت. تکنیک روسی برای افرادی که لب های باریک و کوچکی دارند نتایج بسیار زیبایی به همراه خواهد داشت. تزریق این روش زمان بر است و نیازمند تجربه و مهارت بالای پزشک می باشد.

تزریق ژل لب به روش عروسکی (باربی)

در این تکنیک لب ها به حالت عروسک باربی حجم دهی خواهند شد. در روش عروسکی میزان فیلر تزریق شده در لب پایین بیشتر از لب بالا است و بیشترین حجم را داشته و حاشیه لب پایین مستطیل شکل خواهد شد. همچنین تزریق در  قسمت های کناری لب بالا بیشتر از مرکز آن انجام می شود. لب های عروسکی در بین خانم ها جوان طرفدارانی دارد که باعث زیبایی و جذابیت بیشتر صورت آنها می شود اما لازم است پیش از انتخاب تکنیک عروسکی با پزشک مشورت کنید تا با توجه به سبک چهره شما به درستی راهنمایی شوید.

ماندگاری ژل لب چگونه است؟

بسته به محل تزریق، مدل و تکنیک انجام تزریق و مارک ژل لب، نتایج این اقدام زیبایی به طور معمول بین ۶ تا ۱۸ ماه ماندگاری دارد. تحقیقات نشان می‌دهند که تزریق فیلر (HA) ممکن است تولید کلاژن را تحریک کرده و در طولانی مدت منجر به داشتن پوستی با ظاهری شاداب‌تر شود.

همچنین ماندگاری و تأثیر ژل تزریقی به لب ها می‌تواند به نوع محصول مورد استفاده، ناحیه مورد نظر جهت درمان و شرایط سنی و بدنی بیمار وابسته باشد. به طور کلی، هرچه محصول متراکم تر باشد (بستر تشکیل دهنده ژل هر چه غلیظ تر باشد و هرچه عمیق تر تزریق شود) دوام بیشتری خواهد داشت، اگرچه این یک قانون همیشگی نیست. برای حفظ نتایج، دکتر تزریق ژل لب می تواند درمان را تکرار کند، مقدار و تکنیک های لازم و اصولی جهت تزریق می تواند نتایج بهینه را تضمین کند.

فیلر (ژل لب) های اسید هیالورونیک موقتی و بی خطر ترین گزینه هستند، بنابراین اغلب برای بیماران برای اولین بار توصیه می شود. برخی از پرکننده های هیالورونیک اسید VOLUMA، فرموله شده اند که دوام بیشتری دارند، اما معمولاً در مناطق خاصی مانند گونه ها تزریق می شوند.

 

تزریق ژل لب برای چه افرادی خطرناک است؟

اگرچه ژل لب هیالورونیک اسید ایمن و بی خطر در نظر گرفته می‌شود، چند دلیل برای به تعویق انداختن تزریق وجود دارد. از جمله  بارداری دوران شیردهی عفونت سینوسی فعال  هرگونه عفونت در ناحیه صورت ممکن است به محل تزریق گسترش یابد همچنین اگر می خواهید درمان های دندانپزشکی داشته باشید، بهتر است قبل از درمان دندانپزشکی، ژل لب را دریافت نکنید. درمان دندانپزشکی نیاز به فشار و کشش صورت دارد که به طور بالقوه می تواند جای پرکننده ها را جابجا کند. انتظار حداقل چند روز یا ترجیحا دو هفته ایده آل است.

بهترین مارک برای تزریق ژل لب

بهترین مارکی که برای تزریق فیلر لب پیشنهاد می‌شود مارک‌های دارای اسید هیالورونیک از جمله ژوویدرم، رستیلن و … است. این محصولات همیشه نتایج خوبی به همراه داشته‌اند، ریسک عوارض جانبی کمی دارند و پس از تزریق نیاز به استراحت ندارند. ما در مطلبی دیگر به طور کامل و جامع درباره انواع مارک ها و برندهای ژل لب توضیح داده ایم و آن ها را با هم مقایسه کرده ایم.

 

تورم لب بعد از تزریق ژل

1. برای کاهش ورم و کبودی در محل تزریق یک هفته قبل از تزریق، از داروهای بدون نسخه رقیق‌کننده خون مانند آسپرین، ایبوپروفن و ناپروکسن استفاده نکنید.

2. از موادی مانند سیر، جینسنگ و ویتامین ای استفاده نکنید.

3. دو روز قبل از تزریق، از پمادهای موضعی مانند ترتینوئین، رتینول، رتینوئید، اسید گلیکولیک یا هرگونه محصول ضدپیری استفاده نکنید.

4. از موم، دکلره، برداشتن مو با موچین یا کرم موبر در ناحیه مورد نظر دوری کنید.

5. دور روز قبل از تزریق استفاده از آرنیکا را شروع کنید. این کار الزامی نیست اما کبودی را کاهش می‌دهد.

 

مراقبت های بعد از تزریق ژل به لب:

1. بلافاصله پس از درمان، رایج ترین عوارض جانبی گزارش شده قرمزی موقتی و تورم در محل تزریق است. این اثرات به طور معمول طی دو یا سه روز برطرف می‌شوند.

2. کمپرس سرد ممکن است بلافاصله پس از درمان برای کاهش تورم استفاده شود. اگر ناراحتی بیش از دو یا سه روز ادامه داشته یا اگر واکنش‌های دیگری رخ داده است، لطفا با پزشک خود تماس بگیرید.

3. تا زمانی که قرمزی و تورم برطرف نشده است، از قرار گرفتن ناحیه تزریق با گرمای شدید (آفتاب یا حمام آفتاب، شنا، سونای خشک و بخار و جکوزی) خودداری کنید.

4. اگر قبلاً سابقه تبخال داشته اید به پزشک خود در مورد داروهایی که استفاده کرده‌اید و یا می‌کنید اطلاع دهید.

5. از مصرف آسپرین، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی و دوزهای زیاد مکمل‌های ویتامین E به مدت یک هفته پس از درمان خودداری کنید. این عوامل ممکن است کبودی یا خونریزی در محل تزریق را افزایش دهند.

6. به مدت ۱ روز بعد از درمان از ورزش کردن، مصرف الکل، سیگار و قلیان خودداری کنید (اگر کبودی و خونریزی زیادی داشتید بهتر است تا بهبودی ناحیه ی تزریق صبر کنید).

7. بعد از گذشت حدود شش ماه، پرکننده های اسید هیالورونیک به طور طبیعی توسط بدن تجزیه می شوند. بنابراین، برای حفظ ظاهر باید سالی یک یا دو بار تزریق خود را تکرار کنید.

8. برای اینکه ژل های تزریق شده جابه جا نشوند تا حد امکان به محل تزریق ژل لب دست نزنید زیرا ژل ها به گونه ایی تزریق شده که هماهنگی و تقارن برقرار شده است و در صورت جابه جایی توازن به هم خواهد ریخت.

9. طی شش ساعت پس از درمان از تماس با منطقه خودداری کنید. پس از آن، صورت را می‌توانید به آرامی با صابون و آب شستشو دهید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۲/۲۵
بنفش بیوتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی