مجله مد و زیبایی بنفش بیوتی

هر آنچه در مورد مد و زیبایی نیاز دارید اینجا هست

مجله مد و زیبایی بنفش بیوتی

هر آنچه در مورد مد و زیبایی نیاز دارید اینجا هست

۱۲
ارديبهشت ۰۱

سرم ویتامین C برای پوست

این ویتامین خواص مختلفی برای سلامتی بدن دارد؛ از جمله برای زیبایی پوست و مو. شما علاوه بر مصرف خوراکی ویتامین C می‌توانید آن را به صورت موضعی مانند سرم ویتامین c نیز استفاده کنید.

ویتامین سی باعث تحریک کلاژن می‌شود و از پوست صورت در مقابل عوامل آسیب‌زا مانند انواع آلودگی‌ها محافظت می‌کند. این ماده همچنین کلاژن مورد نیاز برای ادامه رشد را به فولیکول‌های موی شما می‌دهد و این گونه سبب تقویت موهای شما خواهد شد.

 

خواص و فواید ویتامین سی برای پوست و مو:

1. برای انواع پوست مناسب و ایمن است.

ویتامین c مشخصات ایمنی بسیار خوبی دارد. استفاده طولانی مدت از سرم ویتامین c برای پوست عارضه‌ی جانبی خاصی ندارد و بیشتر مردم می‌توانند آن را استفاده کنند. فقط در برخی موارد نادر، افرادی که حساسیت پوستی شدیدی دارند ممکن است کمی سوزش احساس کنند.

 

2. آبرسان پوست:

بر اساس یک بررسی تحقیقاتی در سال ۲۰۱۷، بیشتر پوست و‌‌اند ام‌های سالم حاوی غلظت بالایی از ویتامین C هستند که نشان می‌دهد ویتامین C از طریق گردش خون در بدن تجمع می‌یابد. در مرور تاثیر ویتامین سی بر پوست همین بس که ویتامین C موضعی به شکل اسید اسکوربیک به بهترین وجه به پوست نفوذ می‌کند.

 

3. پوست را روشن می‌کند:

سرم ویتامین c به محو شدن رنگدانه‌های پوست و نرم و صاف شدن آن کمک می‌کند. همچنین باعث کمتر شدن تیرگی و کدر بودن پوست می‌شود و به پوست درخشش جوانی می‌دهد.

 

4. به کاهش قرمزی و یکنواخت شدن رنگ پوست شما کمک می‌کند:

در ادامه مرور تاثیر ویتامین سی بر پوست همچنین از طریق ظرفیت آنتی اکسیدانی خود به عنوان یک عامل ضد التهابی عمل می‌کند. این به این معنی است که پوست شما را تسکین می‌دهد و پف را کاهش می‌دهد و به صورت شما اجازه می‌دهد تا از بین برود.

عملکرد ضد التهابی و تاثیر ویتامین سی بر پوست ممکن است کمک کند که:

  • رادیکال‌های آزاد که باعث آسیب اکسیداتیو می‌شوند را خنثی می‌کند

  • بهینه سازی سیستم ایمنی برای جلوگیری از پاسخ ایمنی التهابی

  • خواص ضدالتهابی ویتامین C می‌تواند به کاهش قرمزی کمک کند، که به نوبه خود می‌تواند باعث ایجاد یکنواختی پوست شود.

  • کاهش ترکیبی لکه‌های تیره، قرمزی و سوزش، رنگ پوستی شفاف و صاف را ایجاد می‌کند.

5. تجمع رنگدانه‌ها را از بین می‌برد:

منظور از تجمع رنگدانه‌ها لک‌هایی است که به دلیل افزایش سن، به نور خورشید ملاسما ایجاد می‌شوند. در تجمع رنگدانه‌ها، ملانین در نقاط مشخصی از پوست بیش از حد تولید می‌شود. تجمع رنگدانه‌ها در قسمت‌هایی از پوست که قبلاً آکنه داشته است، نیز ممکن است، رخ دهد.

استفاده از سرم ویتامین c برای پوست از تولید ملانین جلوگیری می‌کند. در نتیجه، نقاط تیره پوست ما محو می‌شوند و پوست همرنگ و یکدست می‌شود.

 

6. باعث افزایش تولید کلاژن می‌شود:

ویتامین سی باعث تحریک کلاژن می‌شود و از پوست صورت در مقابل عوامل آسیب‌زا مانند انواع آلودگی‌ها محافظت می‌کند. این ماده همچنین کلاژن مورد نیاز برای ادامه رشد را به فولیکول‌های موی شما می‌دهد و این گونه سبب تقویت موهای شما خواهد شد.

این ویتامین نقش موثری در ساخت کلاژن پوستی دارد. دلیل اصلی آن این است که ساخت پروتئین کلاژن در بدن نیازمند ترکیبات ویژه‌ای مانند ویتامین سی است. بنابراین اگر این ویتامین به بدن برسد، کلاژن سازی بیشتر و بهتر صورت می‌گیرد و همین امر به سفتی بافت پوست کمک می‌کند.

کلاژن یک پروتئین طبیعی است که با گذشت زمان کاهش می‌یابد. سطوح پایین کلاژن می‌تواند منجر به خطوط ظریف و چین و چروک شود. تاثیر ویتامین سی بر پوست برای تقویت تولید کلاژن از طریق فرآیند سنتز کلاژن شناخته شده است. در واقع، سنتز کلاژن بدون ویتامین C ممکن نیست.

این به این دلیل است که ویتامین C کوفاکتور ضروری برای دو آنزیم مورد نیاز برای سنتز کلاژن است:

  • پرولیل هیدروکسیلاز، که مولکول کلاژن را تثبیت می‌کند

  • لیزیل هیدروکسیلاز، که استحکام ساختاری را فراهم می‌کند

7. از شل شدن پوست جلوگیری می‌کند:

تولید کلاژن به استحکام و انعطاف پذیری پوست پیوند خورده است. وقتی تولید کلاژن پوست شما کاهش می‌یابد، پوست افتاده می‌شود. استفاده از سرم ویتامین c تولید کلاژن را افزایش می‌دهد. در نتیجه، ویتامین c باعث استحکام و سفت شدن پوست می‌شود.

 

8. در مقابل نور خورشید از پوست محافظت می‌کند:

اگر زیاد در معرض نور خورشید قرار بگیرید، مولکول‌هایی در بدنتان ایجاد می‌شود که به آنها «رادیکال های آزاد» می‌گویند. این‌ها اتم‌هایی با یک الکترون گمشده هستند. رادیکال‌های آزاد به دنبال سایر اتم‌ها هستند تا بتوانند از آنها یک الکترون بدزدند که همین باعث آسیب شدیدی بر پوست ما می‌شود.

سرم ویتامین c برای پوست، یک آنتی اکسیدان قوی است. آنتی اکسیدان‌ها یک الکترون به رادیکال‌های آزاد می‌دهند. به این ترتیب، از سلول‌های سالم پوست محافظت می‌کنند و رادیکال‌های آزاد را به مولکول‌هایی بی‌ضرر تبدیل می‌کنند.

نحوه استفاده از سرم ویتامین C:

در ادامه بررسی تاثیر ویتامین سی بر پوست برای ارزیابی خطر واکنش آلرژیک همیشه باید یک تست انجام دهید. در اینجا چگونه است:

ناحیه کوچکی از پوست را انتخاب کنید که به راحتی پنهان شود، مانند ساعد.مقدار کمی از محصول را بمالید و ۲۴ ساعت صبر کنید.
اگر هیچ عارضه‌ای رخ نداد، می‌توانید به صورت خود استفاده کنید. در صورت بروز بثورات، قرمزی یا کهیر مصرف را قطع کنید.
وقتی زمان استفاده کامل فرا رسید، دستورالعمل‌های روی برچسب محصول را دنبال کنید.

سرم ویتامین C معمولاً یک یا دو بار در روز استفاده می‌شود. یک قانون سرانگشتی خوب این است که پس از پاکسازی پوست صورت به ویژه در شب ها، بعد از شستن عمقی صورت خود با فیس براش به استفاده از سرم ویتامین c اولویت دهید، به این ترتیب، اجازه می‌دهید مواد مفید سرم ویتامین c به طور عمیق جذب پوست‌تان شود.

سرم ها، ویتامین C بدن را به صورت پایدار حفظ می‌کنند و نفوذ بیشتر آن را در سطح پوست امکان پذیر می‌سازند. توصیه می‌شود که پس از استفاده از سرم یا کرم ویتامین سی، از مرطوب کننده همیشگی خود استفاده کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۲/۱۲
بنفش بیوتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی