مجله مد و زیبایی بنفش بیوتی

هر آنچه در مورد مد و زیبایی نیاز دارید اینجا هست

مجله مد و زیبایی بنفش بیوتی

هر آنچه در مورد مد و زیبایی نیاز دارید اینجا هست

۱۹
ارديبهشت ۰۱

آشنایی با انواع مژه مصنوعی:

استفاده از مژه مصنوعی یکی از مراحل اصلی آرایش برای مناسبت های خاص است. بسیاری از خانم ها با استفاده از چسب های موقت یا انجام کارهای زیبایی مانند کاشت مژه یا اکستنشن آن، این زیبایی را برای خود همیشگی کرده اند. اما استفاده از مژه به مدل چشم های شما و سایزی که بر روی آن گذاشته می شود هم بستگی دارد. 

قبل از این که بخواهید به دنبال خرید مژه بروید، بهتر است از انواع آن اطلاع داشته باشید و مدل مناسب چشم هایتان را پیدا کنید، می توانید از یک آرایشگاه نیز کمک بگیرید. معمولا برای اکستنشن و کاشت مژه، این کار با استفاده از مژه ها به صورت تار به تار انجام می شود و سایز آن ها از شما پرسیده می شود.

انواع مژه مصنوعی:

1. مژه مصنوعی طبیعی:

مژه‌های طبیعی از جمله محبوب‌ترین مژه‌های مصنوعی در صنعت زیبایی هستند. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که برخلاف نامشان، این مژه‌ها اصلا طبیعی نیستند اما طوری طراحی شده‌اند که با قرار گرفتن لا به لای مژه‌های طبیعی شما اصلا مشخص نمی‌شود مژه مصنوعی دارید. این نوع مژه‌ها خیلی ظریف هستند و باید با مراقبت آن‌ها را به روی مژه‌ها بزنید.

 

2. مژه نواری:

مژه های نواری طرفداران خودشان را دارند و یکی از گزینه های خرید هستند. این مژه ها با طول های مختلف در بازار وجود دارند و به دو نوع مختلف عرضه می شوند. این دو مدل عبارتند از:

1.مژه های مصنوعی بر روی یک نوار مشکی نسبتا ضخیم قرار گرفته اند و گزینه مناسبی برای افرادی هستند که به خط چشم های پهن علاقه دارند.

2.در این مدل، مژه ها بر روی یک نوار نامرئی قرار گرفته اند و بر روی چشم بسیار طبیعی به نظر می رسند و حتی بدون آرایش هم می توانیم از آن ها استفاده کنیم. بسیاری از خانم هایی که می خواهند مژه هایشان را در منزل بگذارند از این مدل استفاده می کنند.

 

3. مژه‌های تکی:

این نوع مژه‌ها نیز به طور دسته‌ای عرضه نمی‌شوند و معمولا تکی استفاده می‌شوند. مثلا افرادی که می‌خواهند فقط در انتهای پلکشان مژه‌های بلندتری داشته باشند می‌تواند چند عدد از این نوع مژه مصنوعی را در انتهای پلکشان بچسبانند. هنگام استفاده از مژه مصنوعی تکی دستتان بازتر است و می‌توانید آرایش کاملا متفاوتی با این نوع مژه مصنوعی داشته باشید. اما از سوی دیگر، باز هم به دلیل اینکه هر مژه به صورت تکی چسبانده می‌شود، استفاده از این نوع مژه مصنوعی زمان‌بر است.

 

4. مژه مصنوعی کامل:

این مدل از مژه ها در قدیم کاربرد بسیار بالایی داشتند اما با آمدن مدل های دیگر کمی از تقاضا برای آن ها کم شده بود. این مژه ها برای گذاشتن بر روی چشم، نیاز به زمان و دقت بسیار بالایی دارند. این مژه ها بر روی یک نوار قرار گرفته اند و بر روی پلک می چسبند.

 

5. مژه مصنوعی پرحجم:

مژه‌های پرمو و پرحجم اغلب برای آرایش‌های سنگین‌تر و مراسم جدی‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مژه‌ها نسبت به مژه‌های طبیعی سنگین‌تر هستند بنابراین ممکن است ماندن طولانی مدتشان روی مژه‌هایتان موجب خستگی پلک و چشمانتان شود. در بسیاری از مواقع خانم‌هایی که می‌خواهند برای عکاسی به آتلیه بروند از این نوع مژه استفاده می‌کنند چرا که در عکس بسیار زیبا و جذاب دیده می‌شود.

 

6. مژه‌های بلند و کوتاه:

مژه مصنوعی‌های بلند و کوتاه نیز یکی دیگر از انواع مژه مصنوعی هستند که موجب بازتر دیده شدن چشم‌ها می‌شوند. این نوع مژه‌ها کاملا متفاوت از انواع مژه مصنوعی معمولی است چرا که همانند سایر مژه‌ها به صورت دسته‌ای نمی‌توان آن را استفاده کرد و باید به صورت جداگانه و مجزا به خط مژه‌های شما چسبیده شود. همین مساله موجب می‌شود چسباندن مژه‌های بلند و کوتاه زمان بیشتر از شما بگیرد اما در نهایت چهره جذاب‌تر و طبیعی‌تری برایتان ایجاد می‌کند.

فواید استفاده از مژه مصنوعی

فواید استفاده از مژه شامل موارد زیر می شود:

  • زیبایی

مهم ترین فایده استفاده از مژه مصنوعی، افزایش زیبایی و چشمگیری بدون استفاده از آرایش است.

  • ماندگاری

ماندگاری دیگر فاکتوری است که یکی از فاکتورهای مهم مژه به حساب می آید. در صورتی که از چسب مژه حرفه ای و با سطح ماندگاری بالا استفاده کنید، مژه ها به مدت دو هفته بر روی چشم باقی می مانند و در صورتی که اکستنشن یا کاشت مژه باشند، پس از سه هفته نیاز به ترمیم دارند.

استفاده از مژه مصنوعی چه معایبی دارد؟

  • به راحتی آسیب پذیر است و ممکن است بریزد.

  • ظاهر آن به اندازه اکستنشن مژه طبیعی نیست.

  • هرچند استفاده از آن آسان است اما نیاز به دقت بالایی دارد و اغلب افرادی که بار اول این کار را انجام می‌دهند به مشکل می‌خورند.

این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید، در هر حال تسلط داشتن به مژه‌ها کاری نیست که خودمان بتوانیم به آن واقف باشیم. وقتی فرد دیگری برایمان مژه مصنوعی می‌چسباند بهتر از ما می‌بیند مژه کجا قرار می‌گیرد و می‌تواند دقت بالاتری داشته باشد.

 

چطور مژه مصنوعی بچسبانیم؟

1. مژه مصنوعی مناسب آرایش چشمتان را انتخاب کنید.

2. پیش از اینکه به آن چسب بزنید آن را پشت مژه‌هایتان امتحان کنید تا بلندی و کوتاهی خود مژه و طول موهای آن را بتوانید پیش از چسباندن تنظیم کنید.

3. سپس مقدار اندکی چسب مژه به انتهای مژه‌ها بزنید.

4. مژه را پشت پلک قرار دهید و به آرامی جایگاه آن را ثابت کنید.

5. پلکتان را باز و بسته کنید و در آینه ببینید آیا مژه مصنوعی به درستی قرار گرفته است یا خیر. می‌توانید با انگشت یا یک موچین به آرامی آن را جا به جا کنید.

6. به راحتی مژه‌هایتان بلندتر و جذاب‌تر شده است.

نقش موثر مدل چشم ها در انتخاب مژه

چشم های ریز:

افرادی که دارای چشم های ریز هستند، بهتر است از مژه هایی استفاده کنند که زیاد جلب توجه نکند و در واقع به سایز مژه ها دقت کنند. استفاده مژه هایی که بسیار مشکی و حجیم هستند باعث کوچکتر دیده شدن چشم ها می شود.

چشم های درشت:

افرادی که دارای چشم های درشت هستند، می توانند با استفاده از مژه های بلند، گیرایی چهره خود را بیشتر کنند. اگر دارای چشم هایی درشت و گرد هستید و باتوجه به این موضوع، سفیدی چشم هایتان از بالا و پایین عنبیه آن دیده می شود، بهتر است از مژه های بلند استفاده کنید و سعی کنید این مژه ها در قسمت مرکزی خودشان، دارای قوس باشند و تراکم داشته باشند.

چشم های پف دار

برای چشم هایی که حالت افتاده دارند یا پلکشان افتاده است، بهتر است از مژه ای استفاده کنید که مرکز پرتر و طولانی تری داشته باشد و با این ویژگی پلک شما را بپوشاند.

مژه های بسیار کم پشت:

بسیاری از ما نگران مژه های کم پشتمان هستیم و در واقع به دنبال راهی برای پرپشت شدن آن ها می گردیم. اگر شما نیز دارای این مشکل هستید و به شدت از آن ناراحتید، بهتر است از مژه هایی استفاده کنید که حالت به هم ریخته و ضربدری داشته باشند. زیرا بهتر بروی مژه های کم پشت قرار می گیرند و زیبایی آن ها را دو برابر می کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۲/۱۹
بنفش بیوتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی