مجله مد و زیبایی بنفش بیوتی

هر آنچه در مورد مد و زیبایی نیاز دارید اینجا هست

مجله مد و زیبایی بنفش بیوتی

هر آنچه در مورد مد و زیبایی نیاز دارید اینجا هست

۲۴
ارديبهشت ۰۱

پروتئین تراپی مو چیست؟

 

پروتئین کراتین بخش عمده تارهای مو را تشکیل می‌دهد. این پروتئین نقش عمده‌ای در سلامت و تقویت موها ایفا می‌کند. عدم مراقبت از موها و آسیب‌های ناشی از رنگ شدن‌های مکرر، آلودگی‌ها و مواردی از این دست می‌تواند منجر به تجزیه کراتین شود. در این صورت موهایتان بر اثر کمبود پروتئین از ظاهر ناخوشایندی برخوردار می‌شود.

شیوه زندگی و نوع رژیم غذایی نقش موثری در کمبود پروتئین دارند. حفظ یک رژیم غذایی متعادل و غنی از پروتئین، امری ضروری برای رشد و تقویت موها به شمار می‌رود. در واقع عدم مصرف پروتئین کافی ممکن است منجر به ریزش موهایتان شود. در این شرایط برای کمک به رشد و سلامت موهایتان نیاز به پروتئین درمانی خواهید داشت.

پروتئین تراپی مو با اعمال محصولات سرشار از پروتئین به موهایتان منجر به جذب بیشتر مواد کراتین و تقویت موهایتان می‌شود.

انواع پروتئین درمانی مو:

به طور کلی دو نوع پروتئین درمانی وجود دارد:

۱. پروتئین درمانی مرطوب کننده:

این روش مناسب برای موهای خشک و آسیب دیده است. کسانی که موهای خود را مکرر رنگ می‌کنند یا در اثر عوامل محیطی مختلف موهای آن‌ها دهیدراته شده، می‌توانند از این روش استفاده کنند.

۲. پروتئین درمانی ترمیم کننده:

پروتئین تراپی ترمیم کننده نیز برای موهای آسیب دیده استفاده می‌شود. این نوع تراپی علاوه بر رطوبت، مواد مغذی مورد نیاز موها را نیز تامین می‌کند. توصیه می‌شود که برای اثربخشی بهتر، هر دو هفته یک بار از این روش درمانی استفاده شود.

 

فواید پروتئین درمانی برای موهای طبیعی:

نرم کنندگی: پروتئین ترابی با از بین بردن سلول های مرده پوست سر و اضافه کردن پروتئین به آن ، موها را حالت دهنده و نرم می کند.

 

تقویت مو: با وارد شدن پروتئین های هیدرولیز شده به فولیکول های مو آنها را محکم و سخت و تقویت می کند.

 

مرطوب کنندگی: با از بین رفتن سلول های مرده پوست سر با پروتئین ها موها به صورت اثربخش تر مرطوب می شوند.

 

حجم دهنده: در آخر درمان پروتئین موهای شما را ضخیم تر ، بلندتر و سالم تر می کند.

 

فواید پروتئین درمانی برای موها:

 

انواع پروتئین درمانی مو:

پروتئین تراپی برای موهای ضعیف، خشک و شکننده راه کار مفیدی است. کراتین پروتئین طبیعی در موها می باشد که  بسیار آماده صدمه های متاثر از در جلوی آفتاب بودن ، باد ، آلودگی ها و مواد شیمیایی است. درمان های پروتئینی در انواع گوناگونی هستند و مو را تقویت و صاف می کنند. پروتئین تراپی برای درمان آسیب موهای خفیف استفاده می شوند و به طور منظم هر ۱-۲ ماه موثر انجام می شود.

 

حالت دهنده و مرطوب کننده:

این شیوه های درمانی برای موهای آسیب دیده موثر می باشد و همینطور به عنوان حالت دهنده مو هم ایده آل است.پروتئین تراپی به علت خاصیت مرطوب کنندگی بالا توصیه می شود هر دو هفته یک بار استفاده شود.

 

ترمیم کننده:

اگر از پروتئین ها  به عنوان ترمیم کننده برای درمان موهای صدمه دیده هر دو هفته یک بار ضروری است.

 

عوارض پروتئین تراپی مو:

فواید پروتئین تراپی بسیار زیاد است، اما استفاده از این محصولات می‌تواند در برخی از افراد منجر به ایجاد عوارض شود. از مهم‌ترین عوارض پروتئین تراپی مو می‌توان به بروز حساسیت‌های پوستی، حساسیت به بوی محصول و ایجاد تنگی نفس و آلرژی اشاره کرد.

 

به علاوه استفاده بیش از حد از پروتئین تراپی می‌تواند منجر به نتیجه معکوس شود. از همین رو بهتر است از این روش به میزان متعادل استفاده کنید. فراموش نکنید که پروتئین تراپی را حتماً در فضای آزاد انجام دهید و در صورت بروز حساسیت کار را متوقف کنید.

 

پروتئین درمانی مو چقدر ماندگاری دارد؟

 

نوع مواد و روشی که برای پروتئین تراپی مو مورد استفاده قرار می‌گیرد، نقش مهمی بر ماندگاری پروتئین تراپی دارد. پروتئین تراپی معمولاً بین ۳ تا ۱۲ ماه ماندگاری دارد. اما استفاده بیش از حد از سشوار و اتو و عدم مراقبت صحیح موجب می‌شود تا پروتئین تراپی بی‌اثر شود.

 

مراقبت‌های بعد از پروتئین تراپی:

  • بعد از پروتئین تراپی تا ۲۴ ساعت حمام نروید.

  • تا ۲ هفته بهتر است از رنگ کردن و دکلره کردن موها پرهیز کنید.

  • بعد از پروتئین تراپی از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۲/۲۴
بنفش بیوتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی